همشهری آنلاین: جودوکاران کشورمان در پایان نخستین روز مسابقات قهرمانی آسیاد در کره جنوبی موفق به دریافت دو نشان نقره و یک برنز شدند.

به گزارش ایسنا در مسابقات وزن 81- کیلوگرم حامد ملک‌محمدی در شرایطی که تاحدودی جانب‌داری داور مسابقه از حریف کره‌ای محسوس بود، تنها از روی یک اخطار نتیجه را واگذار کرد و از کسب مدال طلا بازماند. ملک‌محمدی با کسب این مدال نقره سهمیه‌ی وزن 81- کیلوگرم ایران را در مسابقات المپیک پکن قطعی کرد.

در پیکارهای 90- کیلوگرم حسین قمی توانست حریف تاجیکستانی را شکست دهد و به مدال برنز این وزن دست یابد.

در طول چند سالی که وزن 90- کیلوگرم به اوزان رسمی مسابقات آسیایی جودو اضافه شده است این برای اولین بار است که جودوکایی از ایران موفق به کسب مدال در این وزن می‌شود.

در مسابقات 100- کیلوگرم احسان رجبی با ضربه‌ی فنی در مقابل حریف ازبکستانی شکست خورد و به مقام پنجمی رسید.

در مسابقات 100+ کیلوگرم نیز در کمال ناباوری محمدرضا رودکی با ضربه‌ی فنی در مقابل حریف سرشناس خود نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. به این ترتیب فینال مسابقات آسیایی سال گذشته در برابر حریف ازبکستانی تکرار شد.

با در نظر گرفتن نتایج امروز(7 اردیبهشت) تاکنون سهمیه‌ی المپیک در اوزان 100+، 90-، 81- و 66- کیلوگرم قطعی شده است و با توجه به عدم کسب مدال در 100- کیلوگرم ایران در این وزن نماینده‌ای در المپیک نخواهد داشت.

وضعیت نهایی اوزان 60- و 73- کیلوگرم فردا (یکشنبه) مشخص خواهد شد. در مسابقات فردا که روز پایانی رقابت‌های آسیایی خواهد بود مسعود حاجی‌آخوندزاده در 60- کیلوگرم با حریف افغانستانی مسابقه خواهد داد. آرش میراسماعیلی در 66- کیلوگرم با تایلند مسابقه می‌دهد، ‌علی معلومات در وزن 73- کیلوگرم در دور اول با قرعه‌ی استراحت روبرو شده و در وزن آزاد محمود میران به مصاف حریفان خواهند رفت.

در مسابقات بخش بانوان نیز شهره نازاری در 48- کیلوگرم با حریفی از فیلیپین مسابقه خواهد داد.

کد خبر 49989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز