چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: گرچه رقابت های رضوی- امینی هیچ گاه به رای گیری نینجامید ولی این رضوی بود که در روز مجمع ، بدون رأی‌گیری و با اجماع همه اعضای آن، رئیس جودو شد.

اما نتیجه انتخابات از 48 ساعت قبل با توافقی تاکتیکی میان امینی و رضوی رقم خورد، آنجایی که ریاست به رضوی رسید و امینی نایب‌رئیس او شد.

در مجمع عمومی فدراسیون جودو  علاوه بر کیومرث هاشمی، معاون سازمان تربیت‌بدنی که عنوان ریاست مجمع را برعهده داشت، عالمی رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی،  درخشان رئیس سابق و عضو هیأت‌رئیسه‌ فدراسیون و فراهانی مدیرکل حراست سازمان تربیت‌بدنی حضور داشتند که از جمله نکات قابل توجه غیبت البرزی دبیر فدراسیون جودو بود.

در ابتدای این جلسه کیومرث هاشمی به تاریخچه‌ جودو در ایران اشاره کرد و  افزود: «ماحصل زحمات 12 ساله‌ مدیریت درخشان را شاهد هستیم و انتظار ما این است که جودو روز به روز در سایه‌ همدلی و وحدت اهالی آن بهتر شود. ضمن اینکه از پتانسیل و قابلیت‌های درخشان در جودوی ایران استفاده خواهد شد.»

هاشمی با بیان اینکه مسابقات آسیایی کره میدان حساسی به لحاظ آخرین شانس کسب سهمیه‌ المپیک برای جودو است، به اهمیت مسابقات المپیک و همچنین سایر فعالیت‌های فدراسیون از جمله اعزام تیم‌ملی جوانان و نوجوانان به مسابقات آسیایی یمن و همچنین حضور تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی تایلند اشاره کرد و گفت: «به عنوان رئیس مجمع جودو  لازم می‌دانم در جهت رفع مشکلات شخصاً ورود کرده و آنها را برطرف سازم.»

در جلسه انتخابات، درخشان نیز اظهار داشت: «امروز رسماً فدراسیون را تحویل فردی می‌دهم که از لحاظ کار، مدیریت، توانمندی، ایمان و تقوا جودو را به سمت پیشرفت سوق خواهد داد.»

پس از صحبت‌های درخشان، هاشمی اعلام کرد: «درخشان در گذشته به دفعات خواستار کناره‌گیری از مسئولیت ریاست فدراسیون شده بود که ابتدا نظر سازمان این بود تا پایان المپیک مسئولیت خود را در اختیار داشته باشد اما در نهایت تصمیم به معرفی سرپرست فدراسیون گرفتیم.»

وی همچنین عنوان کرد: «در روزهای گذشته برخی از افرادی که دلسوز جودو نبودند، حاشیه‌هایی برای فدراسیون ایجاد کردند اما اختلاف سلیقه فی‌النفسه چیز بدی نیست و سازمان تربیت‌بدنی تلاش می‌کند در سایه‌ همدلی، مشکلات را برطرف کند.»
پس از صحبت‌های هاشمی انتخابات فدراسیون برگزار شد که با توجه به انصراف کیهان و امینی، رضوی رسماً به عنوان رئیس جدید جودو و امینی درخشنده به عنوان نایب‌رئیس و کارشناس خبره معرفی شدند.

 امینی، نایب‌رئیس جدید فدراسیون جودو که از انتخابات انصراف داده بود، با اشاره به دلایل انصراف و  با تاکید بر شرایط حساس پیش‌رو از نظر شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و در ادامه مسابقات المپیک گفت: «5 سهمیه المپیک را کسب خواهیم کرد و به سهم خود به طور کامل از رضوی حمایت می‌کنم. من تصمیم گرفته بودم تا برای مدتی از جودو خارج شوم اما به من تکلیف شد و در اصل کار سنگین‌تری را برعهده گرفتم.»

نکته جالب در مجمع انتخابات جودو این بود که آرش میراسماعیلی پس از انتخاب رضوی به عنوان رئیس جدید فدراسیون، بلافاصله مجمع را ترک کرد.

او پس از درگیری با ساریخانی در اردو به کانون توجه رسانه‌ها تبدیل شده بود؛ مسئله‌ای که گفته می‌شد بی‌ارتباط با رقابت دو نامزد اصلی انتخابات نبوده است.

رضوی‌رئیس، امینی  نایب‌رئیس جودو
در مجمع دیروز بود که نایب‌رئیس  و کارشناس خبره فدراسیون جودو به پیشنهاد عبدالجلیل رضوی و موافقت اعضای مجمع معرفی شدند. پس از آنکه عبدالجلیل رضوی از سوی مجمع فدراسیون جودو به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد، وی علیرضا امینی و مهدی درخشنده را به ترتیب به عنوان نایب‌رئیس و کارشناس خبره فدراسیون به اعضای مجمع معرفی کرد و با موافقت اعضا، امینی به عنوان نایب رئیس و درخشنده به عنوان کارشناس خبره فدراسیون جودو انتخاب شدند.

علیرضا امینی سابقه حدود 18 سال سرمربیگری و مدیریت تیم‌های ملی جودو را در کارنامه دارد، او در روزهای منتهی به انتخابات رقابت سختی را با رضوی داشت. به نظر می‌رسد استعفای او در انتخابات و نایب‌رئیسی‌اش توافقی آشکار بود تا  اولین انتخابات سال 87 بدون حاشیه به پایان برسد.

کد خبر 48929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز