دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ادامه معافیت انبوه سازان از ساخت مدرسه لطمه بزرگی به آموزش و پرورش وارد می‌کند و موجب چند نوبته شدن مدارس کشور می‌شود.

حبیب‌الله بوربور در گفت و گو با همشهری، با بیان اینکه  انتظار ما از مجلس هشتم بازنگری این مصوبه است تا انبوه سازان نتوانند از زیر بار مسئولیت ساخت مدرسه شانه خالی کنند، گفت: با تصویب طرح جامع مسکن در مجلس و حذف تبصره مسئولیت انبوه‌ سازان در ساخت مدرسه از این طرح، برنامه‌ها ی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس دچار مشکل شده است.

به گفته وی، این از توان دولت و سازمان نوسازی خارج است که عهده دار مسئولیت ساخت مدرسه برای شهرک‌های بالای ۲۰۰ واحد در هر شهر  یا بخش شود.

بوربور تصریح کرد: مجلس باید در جریان باشد که اگر این مصوبه اجرا شود با توجه به کمبود منابع مالی دولت و سازمان نوسازی در ساخت مدارس، باید منتظر بحران مدارس چند نوبته در کشور باشیم.

وی اعتبارات امسال تخریب و نوسازی مدارس کشور را حدود ۹ هزار میلیارد ریال و اعتبارات عمرانی استانی نوسازی مدارس کشور را حدود ۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

بوربور یادآور شد: این اعتبارات نسبت به پارسال افزایش چندانی نداشته اما در مقایسه با ۳ سال گذشته 3برابر شده است.

به گفته وی مهرماه امسال سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، افزون بر ۶ هزار مدرسه با بیش از ۶۰ هزار کلاس را به سازمان آموزش و پرورش کشور تحویل خواهد داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  پیش‌بینی کرد که خیرین مدرسه ‌ساز کشور امسال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و نوسازی مدارس کشور به دولت کمک کنند.

به گفته وی خیرین مدرسه ساز کشور با مشارکت دولت در طول ۹سال گذشته موفق به ساخت بیش از ۸ هزار مدرسه با ۴۰ هزار و ۴۴ کلاس شده‌اند که ارزش آن به قیمت روز بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

خیرین امسال ۶۰۰ میلیارد تومان مدرسه می‌سازند

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: در سال آینده کمک‌های مردمی برای ساخت مدارس از ۸۰ درصد در سال‌جاری به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

محمد حافظی در نشست خبری که در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌جاری آموزش و پرورش شاهد رشد ۸۱ درصدی تعهد خیرین برای ساخت و ساز مدارس بوده است، افزود: بیش از ۱۰ هزار خیر در سال‌جاری مدرسه‌سازی‌ می‌کنند که این موضوع شامل افرادی که کمک‌های جزئی نیز داشته اند، می‌شود.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز توانسته‌اند امسال افتخار آفرینی کنند و نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت‌و‌ساز مدارس تعهد کنند.

کد خبر 53203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز