مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به این که این استان، به لحاظ برخورداری از فضای آموزشی لازم، محروم‌ترین استان کشور است، از کمبود 10 هزار کلاس درس در مرکز و شهرستان‌های استان تهران در قالب 833 مدرسه خبر داد.

حسین ترابی‌زاده با اشاره به مطلب فوق، تأکید کرد: استان تهران برای این که خود را با احتساب فضاهای موجود به متوسط استاندارد کشوری فضای آموزشی برساند، به احداث حداقل 10 هزار کلاس درس در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان‌های محروم نیاز دارد.

وی در پاسخ به دلایل محرومیت شدید استان تهران از نظر فضای آموزشی، گفت: یکی از علت‌های اصلی کمبود فضای آموزشی لازم در این استان، فرار انبوه‌سازان از ساخت مدرسه به ازای ساخت 200 واحد مسکونی است که البته در این زمینه در حال پیگیری قضائی حدود 140 پرونده حقوقی مربوط به این دسته از انبوه‌سازان هستیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در ادامه تأکید کرد: سازمان نوسازی مدارس استان تهران در حال حاضر برای اجرای قانون ساخت یا پرداخت معادل ریالی هزینه احداث مدرسه از سوی انبوه‌سازان، با مشکل جدی در بافت‌های جدید شهری و شهرهای جدید ساخته شده در سطح استان، مواجه است که حل این مشکل، حمایت بیشتر مراجع قضائی از آموزش و پرورش را می‌طلبد.

ترابی‌زاده در ادامه مهاجرپذیری گسترده و در نتیجه تراکم دانش‌آموزی زیاد برخی از شهرستان‌های استان تهران اعم از شهریار، ملارد و رباط کریم را علت دیگر کمبود فضای آموزشی در این استان خواند و با تأکید بر لزوم پیش‌بینی فضاهای جدید آموزشی برای شهرستان‌های محروم استان تهران، اظهار کرد: ‌برای رفع این مشکل، حدود 53 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی امسال آموزش و پرورش به تخریب و نوسازی مدارس فرسوده اختصاص پیدا کرد.

کد خبر 35445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز