شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۹ میلیون دانش‌آموز ایرانی به‌دلیل تحصیل در مدارس دو نوبته از فضای آموزشی مناسب محرومند.

به گفته حبیب‌الله بوربور، عدالت در فضای آموزشی کشور باید تامین شود و  البته مشکل فضای آموزشی با وجود ۲۶ هزار مدرسه دونوبته به راحتی حل نمی‌شود.

در حالی که براساس آمار، سال تحصیلی ۸۶-۸۷ حدود ۱۵۰ هزار کلاس درس در قالب ۲۶هزار مدرسه در کشور دونوبته بود، وی معتقد است فضا، معلم، دانش‌آموز و کتاب 4 رکن اساسی آموزش و پرورش است و اگر فضای مناسب وجود نداشته باشد بقیه امکانات به هدر خواهد رفت.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به کمبود فضای آموزشی در کشور گفت: فضای آموزشی مناسب در آموزش و پرورش دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد تا جایی که فضای آموزشی مناسب در رفتار جامعه نیز تاثیر‌گذار است.

بوربور تاکید کرد: زمانی که فضا و امکانات مدرسه مطلوب باشد دانش‌آموزان دروس را بهتر فرا می‌گیرند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از اهداف اجرای طرح اردوهای هجرت ۳ بهره‌گیری از انرژی، استعداد، هنر و علم دانش‌آموزان جهت آماده‌سازی‌ فضای مدارس برای سال تحصیلی جدید است.

به گفته وی، هر سال ۱۰ تا ۱۲ درصد اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صرف تعمیر و نگهداری مدارس می‌شود.

به گفته بور بور، در این طرح به استمرار رابطه دانش‌آموزان با معلمان طی تابستان توجه ویژه شده است. در این طرح مدارسی که در طول سال دچار تخریب و آلودگی می‌شوند به همت دانش‌آموزان بازسازی و برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در این زمینه گفت: مشارکت دانش‌آموزان در بهسازی فضاهای آموزشی، طرحی ملی است که برای فعالیت جوانان در نظر گرفته شده است.

به گفته سردار مجید خراسانی مخاطبان طرح بهسازی فضاهای آموزشی، دانش‌آموزان دبیرستانی هستند که در زیباسازی و مرمت مدرسه فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی پیش‌بینی کرد امسال ۱۵ هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار بگیرد.

بهسازی ۱۰ مدرسه در هر منطقه

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در استان تهران در هر منطقه آموزشی حدود ۱۰ مدرسه، شامل ۵ مدرسه دخترانه و ۵ مدرسه پسرانه مشمول این طرح می‌شود.

به گفته محمدحسین ترابی، ۴۵۳ میلیون تومان برای بهسازی فضاهای آموزشی استان تهران توسط دانش‌آموزان اختصاص داده شده است.

اعتبار طرح مشارکت دانش‌آموزان در بهسازی فضاهای آموزشی شهر تهران ۱۹۵ میلیون تومان و برای شهرستان‌های استان تهران ۲۸۵ میلیون تومان است.

طرح هجرت ۳ با همراهی سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج و معاونت پرورشی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حال اجراست.

کد خبر 55657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز