رئیس شورای شهر تهران گفت: قرار بود سامانه هشدار سریع و لرزه‌نگارها به تعداد زیادی در تهران نصب شود که این اتفاق نیفتاد و در شورای شهر هیچ گزارش ویژه‌ای نداریم که سطح آمادگی در تهران چقدر است.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محسن هاشمی در جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران گفت: برای حکمی که آقای حناچی دریافت کردند به ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم چرا که میدان عملیات بدون امکانات را برعهده گرفتند و به نظر می‌رسد امکانات را باید خودشان سازماندهی کنند.

هاشمی افزود: تهران آمادگی ۱۸ درصدی در برابر زلزله‌ای با قدرت بالاتر از ۶،۵ ریشتر دارد و این مساله جای تاسف است.

هاشمی با اعلام آمادگی شورای شهر در زمینه‌های حمایتی و نظارتی برای انجام درست وظایف، گفت: در این قبیل مسائل اولین نکته مساله مالی است. شرکت آب و فاصلاب تهران نامه‌ای نوشتند، مشکلات آنها بررسی شد، کمک خوبی هم شد و بازتاب مثبتی نیز داشت. برای برق اضطراری نیز این مساله وجود دارد و تلاشی برای آن نشده است. برای مخابرات نیز می‌توان این اقدام را انجام داد که در فیش‌ها با اعداد و ارقام خیلی کم کار را پیش ببرند.

او همچنین به مساله اسکان و انتخاب استان‌های معین تهران در شرایط بحران نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام ارزنده‌ای است که رها شده است. هیچ رابطه ویژه‌ای با این استان‌ها از سوی تهران برقرار نشده و جلسات جداگانه‌ای با هر استان که وظیفه خود را بداند وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اجرای عملیات و دادن این حس به جامعه که این مساله رها نشده است باید وجود داشته باشد، گفت: الان دیگر سوت‌زنی در فساد خیلی جدی شده است و باید جزوه‌ای داشته باشیم تا عملیاتی که بین مدیران کشور در تهران تقسیم‌بندی شده است، در اختیار همه قرار گیرد و معلوم شود چه دستگاهی کار خود را انجام نمی‌دهد.

هاشمی تاکید کرد: باید این کار در سطح ملی و با حضور همه انجام شود. اگر قرار است اورژانس و هلال احمر و هر دستگاهی کاری کنند باید در این جزوه نوشته و مشخص شود هر دستگاهی چقدر کار انجام داده است.

او همچنین به عدم نصب سامانه هشدار سریع و لرزه‌نگارها نیز اشاره کرد و گفت: قرار بود سامانه هشدار سریع و لرزه‌نگارها به تعداد زیادی در تهران نصب شود که این اتفاق نیفتاد و در شورای شهر هیچ گزارش ویژه‌ای نداریم که سطح آمادگی در تهران چقدر است.

رییس شورای شهر تاکید کرد: این اقدامات به این دلیل است که بتوانیم تعداد کشته‌ها و مجروحین را در ۴۸ ساعت اول کم کنیم و لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی را داشته باشند و مردم احساس کنند در هنگام حادثه به آنها کمک می‌شود.

کد خبر 531162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha