رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: سامانه هشدار سریع زلزله در حال حاضر بر روی گسل مشاء فعال است و تا دو ماه آینده با نصب ۲۲ سنسور این سامانه تکمیل می‌شود.

نقشه گسل مشا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر تهران در مقابله با ویروس کرونا گفت: گسل مشاء فعال شده و لازم است بدانیم پتانسیل لرزه‌خیزی تهران به چه شکل است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: از اقدام‌هایی که انجام شده است می‌توان به سامانه هشدار سریع زلزله اشاره کرد که در حال حاضر بر روی گسل مشاء فعال است و تا دو ماه آینده با نصب ۲۲ سنسور این سامانه تکمیل می‌شود.

کرمی ادامه داد: هیچ شهری در ایران، سامانه هشدار سریع زلزله را ندارد و باید گفت این سنسور هشدار سریع به کار مراکزی مثل شرکت گاز و بیمارستان‌ها می‌آید، زیرا تا بخواهیم مردم را از زلزله آگاه کنیم، موج آن شکل می‌گیرد.

او بیان کرد: لرزه‌نگارها از دیگر امکاناتی هستند که نشان می‌دهند میزان آسیب ناشی از زلزله در نقاط مختلف به چه شکل است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: تهران متأسفانه در منطقه‌ای واقع شده است که میزان لرزه‌خیزی آن کم است، اما میزان قدرت زلزله در آن زیاد است و زلزله تا ۷ ریشتر هم به وقوع پیوسته است.

کرمی ادامه داد: تهران ابر شهری است که در پای گسل‌های مختلف قرار گرفته و در داخل نیز گسل‌هایی وجود دارد که متأسفانه به خوبی شناسایی نشده‌اند و اهمیت شهر تهران به دلیل جمعیت آن است.

او با تأکید بر اینکه میزان ساخت‌وسازهای بالا در شهر تهران در زمان بروز زلزله می‌تواند چالش‌زا باشد، بیان کرد: وقوع زلزله موجب می‌شود که مردم آرامش خود را از دست دهند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: یکی دیگر از مشکل‌های ما در زمان بروز بحران این است که چه افرادی می‌توانند در محل حادثه تردد کنند که برای تعیین ساز و کار پیش‌نویس شیوه‌نامه‌ای تهیه شد و به تأیید نیروی انتظامی رسید و آماده تصویب است.

کد خبر 531170
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم US ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    8 2
    یه بار میگید فعال نشده.یه بار میگید فعال شده.یعنی تو این مملکت یه کارشناس زلزله نگاری نیست که درست تحقیق کنن و درست و منطقی حرف بزنن؟
    • ... IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      4 0
      خداکمک کنه روح روانمون خط خطی شده خدایا ت شاهدی کرونا گرونی زلرله دنیات بدشده خدا آدمات بدش کردن خودت کمک کن خودت فقط
    • سارا IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      2 0
      فک نمیکنم همچین کسی باشه چونکه هر کس برا خودش ی حرفی هر روز میزنه
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 0
    چرا توی تلویزیون نمی گید یا به مردم اعلام نمی کنید که هوشیار باشن
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    6 6
    با سلام ، هنوز دیر نشده اکثریت مردم خدا رو فراموش کردند اگه تحولی تو زندگی خود بدن نه تنها زلزله نمیاد کرونا هم زحمت رو کم میکنه !!!!!!!