مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: بی‌توجهی مسئولان به تامین سوخت اتوبوس‌های گازسوز و خطر انفجاری که مخازن گاز این اتوبوس‌ها را به‌دلیل تاخیر در آزمایش به موقع تهدید می‌کند

تا آنجا ادامه یافت که حسین بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را وادارساخت برای تشریح دلایل معضلات مورد اشاره، با سرعت ترتیب برگزاری یک مصاحبه مطبوعاتی را بدهد.

به گزارش همشهری هم اکنون مشکل سوخت‌گیری اتوبوس‌های گازسوز ظرفیت جابه‌جایی ناوگان اتوبوسرانی خصوصی وشرکتی را تقریبا به نصف کاهش داده است.

بیژنی هنگام توضیح این مطلب به خبرنگارهمشهری، به مشکل جایگاه سوخت رسانی منطقه 9( غزال) اشاره کردکه از2کمپرسورموجود، یکی حدود 2سال است که ازکارافتاده و بعدی نیز مدت‌هاست با تزریق روغن و گاز به مخازن اتوبوس‌ها خطرانفجار، هنگام سوخت‌گیری را به همراه داشته و موجب شده است وضعیت اتوبوس‌های گازسوزبه ویژه درمناطق شرق تهران به شکلی نابسامان درآید.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کمبود و نقص جایگاه های سوخت از مجموع 2 هزار و 875 دستگاه اتوبوس گازسوز تنها هزار و 486 دستگاه قادر به سوخت گیری هستند که به این ترتیب بیش از 45 درصد از اتوبوس های گاز سوز به دلیل نداشتن سوخت از رده خدمات رسانی خارج شده‌اند.

تکذیب ادعاهای وزارت کشور

ازسوی دیگرمدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی درمصاحبه دیروزخود سعی کرد به ادعاهای وزارت کشورپاسخ دهد ازجمله این سخنان اظهاراتی بود مبنی براینکه شهرداری تهران گزارش های عملکرد و وضعیت خود را ارائه نمی کند و تا زمانی که آمارهای درخواستی‌را ارائه نکند اتوبوس جدیدی تحویل شهرداری نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد با کذب محض دانستن این ادعا گفت: خود من در چند مرحله آمارهای مربوطه را به مسئولان وزرات کشور ارائه داده‌ام که رسیداین نامه‌ها نیز موجود است.

بیژنی همچنین گفت: براساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهیه شده ازسوی کارشناسان ومسئولان کشوری، شهر تهران حداقل به 10 هزار و 500 اتوبوس نیاز دارد که در حال حاضر حدود 7 هزار اتوبوس در پایتخت وجود داردضمن اینکه ازهمین تعدادنیزروزانه به‌طور متوسط 7 تا 10 درصد از اتوبوس‌ها به دلیل نقص فنی، تصادفات و سایر مسائل از خدمات رسانی باز می مانند.

خبرنگاران درادامه به اظهارنظردیگری ازسوی وزارت کشورمبنی برسهم 17 درصدی اتوبوسرانی در حمل‌ونقل عمومی اشاره کردند که مجددا ازسوی بیژنی تکذیب واین رقم 26درصد اعلام شد.

وی گفت: در فروردین ماه گذشته 73 میلیون نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی در تهران جابه جا شده‌اند. علاوه براین، آمارها نشان می دهد بالاترین جابه‌جایی توسط اتوبوس‌ها در روزبه 4میلیون و 200 هزار نفرنفرهم رسیده است.

کد خبر 53067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز