مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: همچون چند ماه پایانی سال گذشته، بهار امسال هم با اظهار نظرهای مختلف مسئولان وزارت کشور درباره اختصاص اتوبوس شهری به پایتخت و این نظر مسئولان وزارتخانه که به تهران اتوبوس تعلق نمی‌گیرد، گذشت

در این مدت در کنار این نظر که مدیریت شهری تهران از اتوبوس‌های تحویل شده در سال 85 به خوبی استفاده نکرده و بنابراین اتوبوس جدیدی به تهران تعلق نمی‌گیرد، یکی از مسئولان سازمان شهرداری‌ها وابسته به وزارت کشور  اساسا  نیاز تهران به اتوبوس شهری جدید را رد کرده است.

پس از آن چهره‌های مختلفی از شورای شهر گرفته تا شهرداری تهران با استناد به طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران نیاز این شهر به اتوبوس را دست کم 10 هزار و 500 دستگاه عنوان کردند که تعداد آن در حال حاضر حدود 6 هزار و 500 دستگاه است.

مشکلات تخصیص اتوبوس شهری به پایتخت سرانجام موجب شد که شهردار تهران از دیوان محاسبات کشور درخواست کند که این نهاد به نحوه تخصیص اتوبوس‌ها در سال 85 و 86 رسیدگی و اعلام کند که اتوبوس‌ها، به کدام شهرها و با چه تعدادی تحویل داده شده است.

محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این درخواست گفت: ماندن مردم در خیابان، به‌دلیل کمبود اتوبوس، اشتباه است.

به ما اتوبوس ندادند، ما هم با هماهنگی شورای شهر تهران، اتوبوس از جای دیگری خریداری کردیم، صد درصد پول را هم خودمان دادیم و از یارانه‌های دولتی هم استفاده نکردیم؛ زیرا شهردار، مدیر شهر  مکلف است، شهر را اداره کند و ما هم نگذاشتیم حق مردم ضایع شود. هیچ مشکل و اختلاف‌نظری هم پیش نیامد.

به اعتقاد قالیباف، مجلس شورای اسلامی هم، به‌عنوان دستگاهی که قانون را وضع کرده و پول این اتوبوس‌ها را تخصیص داده، باید بر این امر نظارت کند تا مشخص شود اعتبار چگونه هزینه شده است.

شهردار تهران، درعین حال با تاکید بر اینکه شهرداری از هیچ جا، شکایتی ندارد، اختلاف‌نظرها در حوزه مسائل شهری را طبیعی خواند.

تشدید مشکل سوخت گیری اتوبوس‌های گازسوز

از سوی دیگر مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هم بر پابرجا ماندن و تشدید مشکل سوخت‌گیری اتوبوس‌های گازسوز شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش مهر، حسین بیژنی گفت: مشکل سوخت‌گیری اتوبوس‌های گازسوز شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مناطق 4، 5، 7 و 9، با وجود پیگیری‌های مکرری که صورت گرفته است، همچنان ادامه دارد.

او افزود: این معضل توان جابه‌جایی بخش عظیمی (حدود 47 درصد) از ناوگان اتوبوس‌های گازسوز اعم از بخش خصوصی و شرکتی را به شدت کاهش داده و در میزان سرویس‌دهی خطوط اثر منفی داشته است.

کد خبر 53624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز