شرکت گیلیاد می‌گوید داده‌های جدید بررسی مرحله نهایی رمدسیویر، داروی ضد ویروسی ساخت این شرکت، نشاندهنده کاهش خطر مرگ و بهبودی بیشتر افراد دچار بیماری شدید کرونا با دریافت این دارو است.

remdesivir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این شرکت که قبلا در ماه آوریل داده‌هایی درباره تاثیر رمدسیویر را منتشر کرده بود، می‌گوید این یافته‌ها باید در کارآزمایی‌های بالینی ثابت شود.

رمدسیویرکه داروی خط مقدم در مقابله  با کووید-۱۹ بوده است و به صورت داخل‌وریدی تجویز می‌شود، قبلا در یک کارآزمایی بالینی باعث کاهش مدت بستری در بیماران مبتلا به شکل شدید کووید-۱۹ شده بود.

چندین کشور استفاده از این دارو را برای بیماران شدید کرونایی تایید کرده‌اند، اما نگرانی‌هایی درباره عرضه این کافی این دارو وجود دارد. شرکت گیلیاد اخیرا آزمایش شکل استنشاقی رمدسیویر را نیز اخیرا شروع کرده است.

گیلیاد می‌گوید داده‌ها از ۳۱۲ بیمار درمان شده در بررسی مرحله نهایی این بیماری و داده‌های یک بررسی گذشته‌نگر هم‌گروه جداگانه در دنیای واقعی شامل ۸۱۸ بیمار با خصوصیات مشابه و شدت بیماری را تجزیه و تحلیل کرده است.

یافته‌های به دست آمده از آنالیز بررسی مرحله نهایی نشان داد که ۷۴.۴ درصد از بیماران دریافت‌کننده رمدسیویر تا روز ۱۴ بیماری بهبود یافته‌اند، در حالیکه در بیمارانی که مراقبت استاندارد دریافت می‌کردند، این میزان ۵۹ درصد بود.

میزان مرگ‌ومیر در بیماران درمان شده با رمدسیویر در این آنالیز تا روز چهاردهم ۷.۶ رصد بود، در حالیکه این رقم در میان بیمارانی که این دارو را دریافت نمی‌کردند، این رقم به ۱۲.۵ درصد رسیده بود.

گیلیاد همچنین می‌گوید میزان و احتمال بهبودی در بیمارانی که علاوه بر رمدسیویر، داروی هیدروکسی کلروکین را دریافت کرده بودند، از بیمارانی که فقط رمدسیویر دریافت کرده بودند، پایین‌تر بود.

کد خبر 529583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha