مقامات بهداشتی کره جنوبی می‌گویند یک سوم افراد دچار بیماری وخیم ناشی از ویروس کرونا در این کشور پس از دریافت داروی ضد ویروسی رمدسیویر بهبود یافته‌اند.

remdesivir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز البته این البته این مقامات می‌گویند برای تعیین اینکه این بهبودی به علت دریافت این دارو بوده یا ناشی از عوامل دیگر مانند پاسخ ایمنی بیماران یا درمان‌های دیگر باید پژوهش‌های بیشتری انجام گیرد.

داروی داخل‌وریدی رمدسیویر که به عنوان یک داروی خط مقدم در مبارزه بر ضد بیماری کووید-۱۹ به کار رفته است، در کارآزمایی‌های بالینی در آمریکا نیز به کوتاه شدن زمان بهبودی بیماران کمک کرده است.

قبلا شرکت آمریکایی گیلیاد، سازنده این دارو گفت بود که آنالیز مقدماتی‌اش نشان‌دهنده تاثیر رمدسیویر در کاهش خطر مرگ در افراد دچار بیماری شدید کرونا است، اما در عین حال هشدار داد برای ثابت شدن این تاثیر دارو لازم است کارآزمایی‌های بالینی دقیقی انجام شود.

چندین کشور از جمله کره جنوبی این دارو را به فهرست درمان‌ها برای بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا افزوده‌اند.

مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی نتایج استفاده از این دارو را در نخستین گروه شامل ۲۷ بیمار در بیمارستان‌های متفاوت گزارش کرده‌اند.

۹ نفر از این بیماران پس از دریافت دارو بهبود یافتند، حال ۱۵ بیمار تغییر نکرد و وضعیت سه بیمار بدتر شد.

این نتایج هنوز با گروه کنترل یا شاهد مقایسه نشده است و هنوز باید آنالیز بیشتری انجام شود تا سودمندی رمدسیویر در این بیماران ثابت شود.

کره جنوبی ماه پیش برای آماده شدن برای موج دوم احتمالی کرونا در این کشور، از شرکت گیلیاد خواست تا داروی لازم برای درمان بیش از ۵۰۰۰ بیمار کووید-۱۹ را برایش فراهم کند.

کره جنوبی با وجود فروکش کردن موج اول شیوع کرونا، هنوز با موارد کوچک اما مداوم شیوع ویروس جدید کرونا درگیر است.

کد خبر 530647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha