شرکت چینی «سینوواک بیوتک» مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن بالقوه‌اش را برای ویروس کرونا در برزیل آغاز می‌کند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره شرکت سینوواک یکی از سه شرکتی است که در مسابقه برای ساخت واکسن کرونا توانسته است واکسن ساخت خود را به مرحله سوم و نهایی کارآزمایی بالینی برساند.

شرکت سینوواک هفته گذشته توانست تاییدیه مسیر سریع برای انجام این کارآزمایی را از مقامات برزیلی دریافت کند.

این شرکت می‌گوید در همکاری با یک شرکت تولیدکننده واکسن برزیلی آزمایش این واکسن را روی حدود ۹۰۰۰ نفر از کارکنان پزشکی که در مراکز تخصصی کووید-۱۹ مشغول به کار هستند، آغاز می‌کند.

دو واکسن کرونای دیگری که به مرحله سوم کارآزمایی بالینی رسیده‌اند، شامل واکسن ساخته شده بوسیله پژوهشگران دانشگاه آکسفورد است که شرکت آسترازنکا آن را تولید می‌کند و واکسنی که گروه داروسازی ملی چین (سینوفارم) ساخته است.

شرکت آمریکایی مدرنا نیز کارآزمایی مرحله نهایی واکسن کرونایش را در این ماه آغاز می‌کند.

شرکت سینوواک واکسن کرونایش را در اواخر ماه ژانویه (اوائل بهمن) ساخت و در حال آماده‌سازی یک کارخانه تولید واکسن است که امیدوار است امسال به کار بیفتند و هر سال تا ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تولید کند.

مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن‌ها بر بی‌خطر بودن آنها متمرکز هستند و در مرحله سوم کارآزمایی است که تاثیربخشی واکسن بررسی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید تا به حال ۱۹ واکسن برای ویروس کرونا به مرحله کارآزمایی بالینی رسیده‌اند و صدها واکسن دیگر نیز در حال ساخت و آزمایش هستند.

هنوز هیچ واکسنی برای ویروس کرونا برای استفاده عمومی تایید نشده است.

تحلیلی که انستیتو تکنولوژی ماساچوست سال پیش سال گذشته انجام داد نشان داد حدود یک سوم واکسن‌هایی که وارد مرحله اول آزمایش می‌شوند، بعدا تایید نهایی می‌شوند.

کد خبر 529261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha