شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال کشور با موقتی خواندن محرومیت علی کریمی از تیم ملی شایعات مبنی بر محرومیت دوساله وی را تکذیب کرد.

علی کفاشیان در حاشیه‌ برگزاری مجمع هیات فوتبال خراسان رضوی در گفـت‌و‌گو با ایسنا گفت: فدراسیون کاملا در برابر انتقادها انعطاف‌پذیر است اما، تا جایی که منافع ملی و تیم ملی از این ناحیه متضرر نشوند. نظم و انضباط سرلوحه‌ کار فدراسیون و تیم ملی است، ضمن این که درخصوص علی کریمی من به تنهایی تصمیم نگرفتم، هیات رئیسه‌ در این خصوص تصمیم‌گیری کرد و با علی دایی،سرمربی تیم ملی هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

وی محرومیت دو ساله‌ کریمی از تیم ملی را قویا رد و تصریح کرد: به هیچ عنوان چنین مساله‌ای صحت ندارد بلکه علی کریمی به دلیل بی‌انضباطی به صورت موقت از تیم ملی خط خورده است، ولی ممکن است حتی همین فردا به تیم ملی دعوت شود و محرومیت دو ساله متوجه او نیست.

کفاشیان وجود اختلاف میان دایی و کریمی و تاثیر آن در خط خوردن علی کریمی را رد کرد و گفت: اختلافی در کار نیست و اگر هم موردی باشد مربوط به گذشته است. علی دایی در کسوت سرمربی‌گری تیم ملی تمامی اختلافات را کنار گذاشته و تنها به موفقیت تیم ملی و مصالح ملی فکر می‌کند. اما، نظم و انضباط باید در چارچوب کاری تیم ملی و فدراسیون فوتبال حفظ شود و خط خوردن علی کریمی هم در همین راستاست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گرفتن حق پخش تلویزیونی از اولویت‌های اصلی فدراسیون فوتبال است، افزود: یکی از بزرگترین ضعف‌های فوتبال کشور که فیفا و AFC هم نسبت به آن حساسیت نشان داده و خواستار رفع آن شده‌اند، عدم حق پخش تلویزیونی در فوتبال ایران است که در صورت عدم رفع آن فوتبال ملی ما قطعا ضربه خواهد خورد و امتیازات زیادی را در آینده از دست خواهد داد.

کفاشیان تاکید کرد: در همین راستا مکاتباتی با صدا و سیما انجام شده است و امیدواریم ظرف چند روز آینده این مساله حل شود. ضمن اینکه به دنبال ایجاد رقابت در این زمینه هستیم و در صورتی که در داخل کشور اسپانسر مناسبی پیدا نکنیم با شرکت‌های تلویزیونی خارجی قرارداد امضا خواهیم کرد. چرا که هم بازی‌های ملی و هم بازی‌های باشگاهی ایران در برخی کشورها بیننده دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص واگذاری امتیاز تولید پیراهن‌های تیم ملی به شرکت علی دایی اظهار داشت: این کار به طور موقت انجام شده و به محض اینکه اسپانسر خوبی پیدا شود با آن قرارداد امضا خواهیم کرد چرا که به منابع مالی آن نیاز داریم.

وی با بیان این که کسب چهار سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا تقریبا قطعی است، گفت: ما در گذشته بیشتر به برگزاری مسابقات حساسیت نشان داده‌ایم و از استانداردهای اصلی فوتبال که موردنظر فیفاست، دور شده‌ایم. این کوتاهی ناشی از نبود سیستمی مشخص درخصوص ارزیابی باشگاه‌ها در گذشته بوده است و قطعا ما به دنبال این هستیم که با رفع این نقیصه چهار سهمیه آسیا را کسب کنیم که تاکنون 90 درصد آن قطعی شده است و فقط کارهای اداری آن باقی مانده است.

وی با تاکید بر حمایت از رئیس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص انتقادهای اخیرش نسبت به شاه‌حسینی گفت: آقای شاه‌حسینی و همکارانش زحمات زیادی می‌کشند و کار ایشان مورد تایید ماست. اما چون آیین نامه‌های دیگر ما نظیر آیین نامه‌ نقل و انتقال بازیکنان و نیز امور مربوط به داوری کامل نیست، همه‌ پرونده‌ها به کمیته‌ انضباطی ارجاع می‌شود و این مساله ناهماهنگی‌هایی را ایجاد می‌کند که با رفع این مساله دیگر چنین مشکلاتی به وجود نخواهد آمد.

 کفاشیان درخصوص انتقال امتیاز تیم‌های تهرانی به استان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر 10 استان کشور در لیگ برتر و لیگ دسته‌ اول نماینده‌ای ندارند و سیاست ما این است که با انتقال امتیاز تیم‌های تهرانی به استان‌ها آنها را نیز در فوتبال کشور فعال کنیم تا استعدادهای بیشتری بتوانند خود را به فوتبال ملی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: انتقال امتیاز باشگاه سایپا کرج به استان اردبیل صحت ندارد اما، آمادگی داریم تا شرایط حضور تیمی از این استان در لیگ دسته‌ اول را فراهم کنیم.

وی همچنین وجود دلالی در فوتبال ایران را ناشی از ضعف مقررات فدراسیون دانست و افزود: مسلما آیین‌نامه‌ نقل و انتقال بازیکنان و ثبت قراردادها اشکالات زیادی دارد و در صورتی که قراردادها شفاف باشند، این مشکل نیز حل خواهد شد و ما با جدیت درصدد رفع این مشکل هستیم.

کد خبر 52886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز