دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۲
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از اینکه علی کریمی به دلیل اظهارات تند خود علیه فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی محروم شد خیلی‌ها منتظر واکنش علی‌ دایی نسبت به بازیکن کنار گذاشته شده تیم‌ملی بودند.

به خصوص اینکه رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها تأکید کرد: «علی کریمی را با هماهنگی دایی محروم کردیم.» با این حال سرمربی تیم‌ملی بار دیگر در مقام تکذیب گفته‌های مسئولان فدراسیون فوتبال بر‌آمد تا ناهماهنگی میان تصمیمات مدیران فوتبال و کادرفنی تیم‌ملی بیشتر به چشم بیاید.

این اولین بار نبود که علی دایی از شنیدن برخی سئوالات خبرنگاران اظهار تعجب می‌کرد. چه او پیش از این با رفتارهای برخی مسئولان فدراسیون فوتبال تا حدودی آشنایی پیدا کرده است.

مخالفت دایی با تعویق مسابقات لیگ

اواخر فروردین‌ماه، خبر شوکه‌کننده‌ای رسماً از سوی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال اعلام شد تا ظرف کمتر از چند روز موج مخالفت‌ها با تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال به اوج خود برسد. مهدی تاج گفت: «به دلیل بازی‌های حساس تیم‌ملی قصد داریم مسابقات لیگ را 40 روز به تعویق بیندازیم و البته رسانه‌ها از این بابت نباید ما را سرزنش کنند.»

همه چیز حتی سکوت یک‌هفته‌ای فدراسیون نشان می‌داد که آنها برابر مخالف‌خوانی‌ اهالی فوتبال، توجیه منطقی ندارند. از این رو تصمیم خود را مورد تأیید علی دایی دانسته و تأکید کردند سرمربی تیم‌ملی خواستار به تعویق افتادن مسابقات لیگ‌برتر است.

این مسئله اما واکنش جدی علی دایی را به همراه داشت. به همین دلیل در مصاحبه‌ای ضمن رد ادعای برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال تأکید کرد که این تصمیم مورد تأییدش نیست.

دایی گفت: «من هم مثل دیگر مربیان معتقدم که به تعویق افتادن رقابت‌های لیگ آن هم به مدت ۴۰ روز اصلاً به مصلحت فوتبال نیست.»

این در واقع هشدار غیرمستقیم دایی به مسئولان فدراسیون فوتبال بود تا بدون هماهنگی وی موضوعی را به نام او تمام نکنند.

محرومیت علی کریمی

اشتباه مسئولان فدراسیون فوتبال در فاصله کمتر از دو ماه یک بار دیگر باعث شد تا رسانه‌ها نسبت به ناهماهنگی میان آنها و علی دایی اطمینان حاصل کنند. ماجرا از جایی شروع شد که علی کریمی در مقام انتقاد از بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال برآمد. واکنش‌ها نسبت به اظهارات تند علی کریمی خیلی سریع رخ داد.

درست مثل دفعه قبل این مهدی تاج بود که خبر را به طور رسمی اعلام می‌کرد: «بالطبع نظم و انضباط سرلوحه کارهای فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی است و به همین دلیل است که آقای کریمی را به دلیل اظهارات تندشان تا اطلاع ثانوی محروم خواهیم کرد.»

این تصمیم اما مورد تأیید خیلی‌ها قرار نگرفت. حداقل اینکه اکثر مربیان فوتبال کشورمان انتظار داشتند فدراسیون در مقابل انتقادهای یکی از بهترین مهره‌های تیم‌ملی انعطاف بیشتری به خرج دهد و از روش‌های دیگری برای برخورد با علی کریمی استفاده کند.

اما پس از پافشاری مسئولان فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت علی کریمی، رسانه‌ها واکنش علی دایی را انتظار کشیدند. جالب اینکه یک روز قبل از اظهارات  دایی ، کفاشیان در گفت‌وگو با ایسنا همان تاکتیک بار قبل را برگزید تا بار روانی تصمیم فدراسیون فوتبال متوجه علی دایی شود.

هرچند که یکی از اعضای هیأت‌رئیسه می‌گوید: «کفاشیان به دلیل اطلاعات غلطی که در اختیارش گذاشته بودند، چنین موضوعی را عنوان کرد. چون به رئیس فدراسیون فوتبال گفته بودند دایی در جریان محرومیت کریمی قرار دارد.»

گویا علی کفاشیان هم در این خصوص تقصیر چندانی ندارد. چه او به اعتبار اخبار برخی اعضای تیم‌ملی از هماهنگی با دایی درخصوص محرومیت کریمی سخن گفته است. با این همه حمایت سرمربی تیم‌ملی از بازیکنی که توسط فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شده است نشان می‌دهد دایی برای دفاع از اعتبار تیم‌ملی پتانسیل بالایی دارد.

او پس از دیدار تدارکاتی تیم‌ملی برابر زامبیا تأکید کرد: «تیم‌ملی در شرایط بسیار حساسی قرار دارد. از رسانه‌ها و اهالی فوتبال می‌خواهم که به تیم‌ملی کمک کنند. برای من تنها
یک چیز اهمیت دارد؛ موفقیت تیم‌ملی.»

سرمربی تیم‌ملی درباره اظهارنظر رئیس فدراسیون فوتبال که گفته بود با هماهنگی دایی، علی کریمی را محروم کرده‌ایم، تصریح کرد: «تعجب می‌کنم. البته شاید آقای کفاشیان چنین حرفی را نزده باشد. به هرحال لازم می‌دانم تأکید کنم که به هیچ وجه در جریان خبر محرومیت علی کریمی نبودم.»

سرمربی تیم‌ملی که در مقطع کنونی ترجیح می‌دهد موضعی میانه در قبال ناهماهنگی‌های مسئولان فدراسیون فوتبال اتخاذ کند، همچنین با اشاره به توانایی‌های علی کریمی گفت: «چه کسی دوست ندارد که کریمی در تیمش بازی کند؟ او یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی است و من اگر به او اعتقاد نداشتم اصلاً به اردو دعوتش نمی‌کردم.»

بازگشت کریمی به تیم‌ملی

طبق گفته‌های علی دایی، بازیکن کنار گذاشته شده تیم‌ملی حتی اگر در اردو هم حضور داشت، به دلیل مصدومیت زانوی پای خود نمی‌توانست در دیدار با امارات تیم‌ملی ایران را همراهی کند. گویا پس از اظهارات روشن علی دایی پیرامون محرومیت علی‌کریمی مسئولان فدراسیون فوتبال سیاست سکوت پیشه کرده‌اند.

روز گذشته خبری از پافشاری آنها برای محرومیت علی کریمی دیده نمی‌شد. یک مقام آگاه در این باره توضیح می‌دهد: «فدراسیون به دلیل دوری از حاشیه قصد دارد مسئولیت برگرداندن علی کریمی به تیم‌ملی را به علی دایی واگذار کند.»

آخرین خبرها حاکی از آن است که سرمربی تیم‌ملی قصد کنار گذاشتن علی کریمی را ندارد. این بازیکن برخلاف شایعات چند روز اخیر شدیداً از لحاظ فنی مورد توجه سرمربی تیم‌ملی قرار دارد و به احتمال فراوان بعد از بازی با امارات، کریمی روزهای تازه‌ای را در تیم‌ ملی تجربه خواهد کرد. 

 نشست یکشنبه‌شب دایی و کفاشیان در هتل المپیک نیز تا حدود زیادی از احتمال بازگشت کریمی به تیم‌ملی خبر می‌دهد. دایی در این جلسه از کفاشیان خواست تا هرچه زودتر علی کریمی مورد بخشش فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. با این حال واکنش کریمی در صورت عقب‌نشینی مصلحتی فدراسیون امری غیرقابل پیش‌بینی است.

شاید او دیگر علاقه‌ای به حضور دوباره در تیم‌ملی نداشته باشد. همچنین آخرین اخبار تیم‌ملی حکایت از خط‌خوردن ۴ بازیکن دارد. روح‌الله بیگدلی، مرتضی اسدی، سیدمحمد علوی و هادی اصغری ۴ بازیکنی هستند که بنابر نظر کادرفنی تیم‌ملی از اردوی تیم‌ملی کنار گذاشته شدند.

روح‌الله بیگدلی از روز دوشنبه در اردوی تیم‌ملی به دلایلی نامشخص حاضر نبود و اسدی، علوی و اصغری پس از حضور در تمرین صبح تیم‌ملی از اردو کنار گذاشته شدند.

این در حالی است که مازیار زارع هم اعلام کرده که در تمرینات تیم‌ملی شرکت نخواهد کرد، بنابراین پس از کنار گذاشته شدن رحمان رضایی، سرمربی تیم‌ملی از این بازیکن نیز عبور خواهد کرد.

قرار بود میلاد میداودی هم بعد از پایان بازی‌های لیگ امارات بلافاصله در تمرینات تیم‌ملی شرکت کند اما به گزارش ایسنا این بازیکن خود را به مربیان تیم‌ملی معرفی نکرده است.

کد خبر 53171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز