سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

ناصر قراگزلو: خبری شوکه کننده دوشنبه گذشته اردوی تیم‌ملی در شهر اردبیل را تحت تأثیر قرارداد؛ محرومیت علی کریمی از حضور در تمرینات و همراهی تیم‌ملی در مسابقات. موضوعی که اردوی تیم‌ملی را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

کاپیتان دوم تیم‌ملی ایران که چندی پیش از عملکرد فدراسیون فوتبال انتقاد کرده بود، مورد غضب اعضای هیأت‌رئیسه قرار گرفت.

گنجعلی‌خانی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون و رئیس هیأت فوتبال استان کرمان می‌گوید: «علی کریمی در اظهاراتی غیرمسئولانه، عملکرد فدراسیون را زیر سئوال برده است. ما به اتفاق اعضای هیأت رئیسه تا اطلاع‌ثانوی او را از حضور در تیم‌ملی محروم کردیم.»

این اتفاقات درحالی برای کریمی رخ داده که پیش از این هم انتقاداتی علیه فدراسیون طی هفته‌های اخیر  صورت گرفته بود، اما برای هیچ‌یک از منتقدان چنین جریمه‌ای در نظر گرفته نشده است. با توجه به اختلافات کهنه دایی و کریمی، اعلام ناگهانی چنین محرومیتی در مورد بازیکن باسابقه تیم‌ملی، می‌تواند تاحدودی تنش‌زا و جنجالی باشد.

گنجعلی‌خانی درخصوص انتقادهای شدید کریمی می‌گوید: «بازیکن تیم‌ملی اظهار داشته فدراسیون فوتبال به‌جای پیشرفت، پسرفت داشته است، در حالی‌که در هفتمین دوره لیگ‌برتر شاهد سطح کیفی بالایی بودیم که حتی نام تیم قهرمان هم تا لحظات آخر مشخص نبود. در فوتسال نیز قهرمان آسیا شدیم و تیم‌ملی هم فعلاً شرایط خوبی دارد.»

واکنش علی دایی در مورد اتفاقات غیرمنتظره اخیر هم می‌تواند جالب باشد. مهدی تاج، سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز در مورد کریمی می‌گوید: «در نشست روز دوشنبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و پس از بررسی اظهارات غیرمسئولانه علی کریمی، وی تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات تیم‌ملی محروم شد.»

وی در مورد مدت محرومیت کریمی می‌گوید: «در رابطه با اظهارات اخیر کریمی باید با وی و علی دایی سرمربی تیم‌ملی صحبت کنیم و پس از آن تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.»

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به انتقادات بازیکن تیم‌ملی می‌گوید: «فدراسیون باوجود محدودیت‌هایی که داشته، توانسته به نحو احسن کار کند. صعود تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی به جام‌جهانی نشانگر برنامه‌ریزی خوب فدراسیون فوتبال بوده است. امیدواریم در کنار موفقیت‌های اخیر، تیم‌ملی فوتبال هم سومین تیمی باشد که به جام‌جهانی راه می‌یابد.»

کریمی باتوجه به صحبت‌های اخیر و انتشار خبر محرومیتش از سوی رسانه‌ها، صبح سه‌شنبه اردوی تیم‌ملی ایران در اردبیل را ترک کرد و به تهران بازگشت.

کریمی با وجود اصرار خبرنگار همشهری  هیچ‌گونه اظهارنظر و واکنشی در قبال محرومیت خود نشان نمی‌دهد: «هیچ حرفی ندارم، باید با سرمربی تیم‌ملی و آقای تاج صحبت کنم تا وضعیتم مشخص شود.»

جلسه مشترک سرمربی تیم‌ملی به اتفاق مهدی تاج با علی کریمی در مورد مسائل اخیر می‌تواند به نوعی وضعیت کاپیتان دوم تیم‌ملی را در تمرینات و دیدارهای حساس پیش‌رو مشخص کند.

هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دوشنبه تصمیم قاطعانه‌ای را در مورد علی کریمی اتخاذ کرد، تصمیمی که به‌نظر می‌رسد به شدت از سوی هیات‌رئیسه فدراسیون مورد انتقاد قرار گرفته و فدراسیون را به تنبیه این بازیکن  واداشته است.

کد خبر 52510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز