سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

گروه ورزشی: بعد از محرومیت علی کریمی به دلیل اظهارنظر در مورد ضعف فدراسیون فوتبال، موج جدیدی در حمایت از کاپیتان تیم‌ملی به‌وجود آمده است.

رئیس هیأت‌مدیره پرسپولیس نیز به تازگی درخصوص حضور علی کریمی در تیم‌ملی اظهارنظر کرده است.

علی سعیدلو با اشاره به دریافت چندین نامه از سوی اشخاص مختلف برای حل مشکل علی کریمی و فدراسیون، گفت: «قصد دخالت در کار مسئولان سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال را ندارم اما به خاطر پاسخ دادن به این نامه‌ها و البته موفقیت تیم‌ملی، برای بازگشت علی کریمی که بر اثر یک سوءتفاهم کنار گذاشته شد، پادرمیانی خواهم کرد.»

جدا از رئیس هیأت‌مدیره پرسپولیس، بقیه اعضای هیأت‌رئیسه این باشگاه نیز درصدد بازگشت کریمی به اردوی تیم‌ملی  هستند.

سخنگو و نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال اما در برنامه 90 به شکلی محتاطانه درخصوص بازگشت مجدد علی کریمی به تیم‌ملی سخن گفت. مهدی تاج در رابطه با صحبت‌های منتقدانه علی کریمی اظهار داشت: «ما نمی‌گوییم کسی از تیم‌ملی انتقاد نکند اما بحث ما این است که بزرگترهای تیم نظیر کریمی نباید انتقادهای‌شان را از طریق رسانه‌ها مطرح کنند.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: «به راستی ما منظور واقعی علی کریمی از انتقاداتش را متوجه نشدیم و نمی‌دانیم که کریمی در چه بخشی دقیقاً از کمبودهای فدراسیون فوتبال صحبت کرده است.»

تاج اما هرگونه تصمیم‌گیری درخصوص کریمی را به تصمیم کمیته فنی و هیأت‌رئیسه منوط می‌کند. نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال به نوعی صحبت کرد که منکر بخشیده شدن علی کریمی نشد.

دیگر اخبار از فدراسیون فوتبال حاکی از آن است که کفاشیان نیز تلویحاً موافقت خود را در رابطه با بخشیده شدن علی کریمی به سایر مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده است. اتفاقی که حتی ممکن است در چند روز آینده و حتی پیش از بازی حساس با امارات تحقق یابد و او بار دیگر به تیم‌ملی بازگردد، هرچند کریمی با مصدومیت مواجه است.

حمایت از بازگشت علی کریمی آنجا علنی‌تر شد که حتی سرمربی تیم‌ملی هم پس از پایان دیدار با زامبیا در حضور خبرنگاران رسانه‌ها عنوان کرد: «دوست دارم علی کریمی را در دیدار با امارات در اختیار داشته باشم.»

دایی در ادامه صحبت‌هایش به این نکته نیز اشاره کرد که نظم و اختیار درون اردویی برعهده اوست اما پس از اظهارات کریمی، فدراسیون فوتبال و هیأت‌رئیسه در رابطه با کاپیتان دوم تیم‌ملی تصمیم گرفته‌اند و او در این بین هیچ نقشی نداشته است.

موج حمایت از بازگشت علی کریمی در رسانه ملی هم بازتاب گسترده‌ای داشت، آنجا که عادل فردوسی‌پور از نکونام، بازیکن ملی‌پوش تیم‌ملی به طنز خواست که از تیم‌ملی و سیاست‌های آن به هر شکل ممکن حمایت کند.

فردوسی‌پور در برنامه 90 دوشنبه گذشته از بیشتر انتقادات علی کریمی به طور غیرمستقیم حمایت کرد و در صحبت با نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت که نقد منتقدانه در فدراسیون فوتبال به شکل چندان رایج، جایگاه خاصی ندارد و بیشتر منتقدان نمی‌توانند پس از انتقادات از حفظ جایگاه  خود مطمئن باشند.

فردوسی‌پور در صحبت با تاج به یک نکته دیگر هم معترض شد. مجری پرطرفدار برنامه 90 آشکارا اعلام کرد که سرمربی تیم‌ملی نیز در ابتدای حضور در جایگاه فعلی‌اش به شدت از سیاست‌های فدراسیون انتقاد کرده بود و آنها را زیر سئوال برده بود اما محرومیتی برای وی در نظر گرفته نشد.

به نظر می‌رسد موجب حمایت از کریمی که به شکل بسیار وسیعی ادامه‌دار و البته جریان‌ساز شده است، به نوعی پیش می‌رود که در چند روز آینده زمینه بازگشت او به تیم‌ملی  را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 53362

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز