سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

گروه ورزشی- ناصر قراگزلو: ملی‌پوش جدید النصر پس از پایان دیدار با زامبیا به یک‌باره اعلام کرد از تیم‌ملی خداحافظی می‌کند.

او روی تصمیم خود پافشاری زیادی داشت هرچند که سرمربی تیم‌ملی پس از گفت‌وگویی مفصل، سرانجام عنایتی را مجاب ساخت تا به بازی در تیم‌ملی ادامه بدهد.

  • چرا یک‌باره تصمیم به ترک اردوی تیم‌ملی گرفتی؟

دقیقه 2 بازی با زامبیا یکی از لیدرهای حاضر در ورزشگاه آزادی حرفی به من زد که واقعا تا آخر بازی شوکه بودم. شنیدن این حرف   برایم سنگین بود طوری که تا پایان بازی، در حالت عادی نبودم و فهمیدم برای چنین افرادی تیم‌ملی اصلاً مهم نیست.

  • بین دونیمه گویا سرمربی تیم‌ملی با تو صحبت کرد؟

بله، آقای دایی با من صحبت کرد و سعی داشت با صحبت‌هایش مرا آرام و مهیای بازی در نیمه‌دوم کند اما باید حقیقتی را بگویم؛ اینکه چنین افرادی مثل علف‌های هرز هستند.
مطمئناً باید پای چنین افرادی را از ورزشگاه کوتاه کرد اما جدا از این حرف یک بار دیگر شخصیت بالای دایی به من ثابت شد. بار دیگر به من ثابت شد دایی از شخصیت منحصر به فردی برخوردار است و بی‌جهت نیست که فوتبال دنیا برروی سرمربی فعلی تیم‌ملی حساب خاصی باز کرده است.

  • یعنی از تصمیم قبلی‌ات مبنی‌بر خداحافظی از تیم‌ملی برگشتی؟

منصرف شدم. هرچند که پیش از این هم با همه توانم برای موفقیت تیم‌ملی تلاش می‌کردم اما بعد از گفت‌وگو با سرمربی تیم‌ملی برای این تیم و دایی بیش از گذشته تلاش می‌کنم و می‌جنگم.

  • اما بعضی‌ها اعتقاد دارند خداحافظی تو فقط یک مانور بود؟

واقعاً برای افرادی که در رابطه با من چنین تصوری دارند، متاسفم. چرا باید حرکت من به عنوان یک مانور تلقی شود؟ من احتیاجی به مانور ندارم.  پس از بازی زامبیا تصمیم‌ جدی برای خداحافظی گرفته بودم اما دایی تصمیمم را عوض کرد. ضمناً مگر تیم‌ملی ملک شخصی است که بخواهم برای حضور یا عدم حضور در تیم‌ملی از کسی باج بگیرم.

  • جدا از جریان سکوها، گویا  از مسائل دیگری هم ناراحتی؟‌

من فکر می‌کنم چند سال است که بهترین حضور را در خط حمله تیم‌ملی و در تیم‌های باشگاهی‌ام داشته‌ام اما با این وجود دیگر نمی‌خواهم به گذشته برگردم.  مسائلی مثل جریان گزارشگر بازی ایران - زامبیا برایم پیش آمد که واقعاً‌ روح و روانم را به هم ریخت. واقعاً‌ جای سؤال و تعجب دارد چطور یک گزارشگر به‌خودش اجازه می‌دهد هرچیزی را که می‌خواهد در رابطه با من برزبان بیاورد؟ تریبون برنامه زنده جای خراب کردن بازیکنان ملی‌پوش است؟ گزارشگر از من انتقاد کرده که من از لحاظ بدنی ضعیف شدم.  سؤال من از گزارشگر این است مگر من قبلا 200کیلو بودم و حالا 100 کیلو شده‌ام. 7 ، 8 سال است که
 70 کیلو هستم الان هم با همان وزن و جثه به فوتبالم ادامه می‌دهم.

  • چرا عنایتی هیچ وقت تبدیل به مهاجم ثابت تیم‌ملی نمی‌شود؟

آقای گزارشگر از من انتقاد می‌کند که در لیگی ضعیف بازی می‌کنم اما من در همان لیگ هم عنوان سومین گلزن برتر را به دست آوردم. ضمناً من در سه دوره از پنج دوره لیگ ایران که در آن بازی کردم سه بار عنوان بهترین گلزن را به‌دست آوردم. اصلاً مگر پس از 3 بار آقای گلی چه به من دادند که حالا می‌خواهند آن را از من پس بگیرند.این آقای گزارشگر چرا سعی می‌کند اعتماد میلیون‌ها نفر را از یک بازیکن سلب کند؟ 

  • از رابطه‌ات با علی دایی بگو؟

گفتم که از این به بعد شاهرگم را هم برای او می‌دهم چون دایی روح بسیار بزرگی دارد. در صحبت با او احساس کردم که همه چیز براساس صداقت و درستی در تیم‌ملی پیش می‌رود.

  • چرا تیم‌ملی در دیدار برابر زامبیا ضعیف‌ ظاهر شد؟

به نظر من تیم‌ملی نباید در ایران بازی دوستانه برگزار کند. واقعاً نمی‌دانم چرا اینقدر انتقاد از تیم‌ملی زیاد است. تیم‌ملی فقط یک هفته است تشکیل شده،‌ بعد از آن هم‌، تیمی آفریقایی در بازی دوستانه، نقاط ضعف‌مان را نشان داده. کجای این موضوع اشکال دارد؟ تیم‌ملی در یک بازی سخت با تیمی که از قدرت و استحکام خوبی برخوردار بود بازی کرده و پیروز شده است. فکر می‌کنم انتقادها از تیم ما بی‌رحمانه است.

  • با این وجود برخی معتقدند به تیم‌ملی فعلی نباید چندان امیدوار بود.

ما امارات را با یک نتیجه قاطعانه می‌بریم اما گفتم در فوتبال کشور ما، قاعده و قانون درستی برای  انتقاد وجودندارد و کسی هم نمی‌تواند منکر این قضیه شود.

  • در مورد محرومیت کریمی چه‌نظری داری؟‌

امیدوارم مشکل کریمی با پادرمیانی حل شود. کریمی صحبت‌هایی را از روی عصبانیت مطرح کرده است اما مطمئناً با توجه به نام او، تجربه‌اش و خصوصاً ترسی که عرب‌ها از او دارند،‌ کریمی می‌تواند بهترین کارایی را در برابر امارات داشته باشد.

  • پیوستنت به النصر قطعی شده است؟

بله، حضور من در النصر قطعی است و این فصل هم شاهد گل‌های من در تیم آبی‌پوش اماراتی خواهید بود.

  • چرا قید حضور در تیم استقلال با مربیگری قلعه‌نویی را زدی؟

گفتم که به جای حضور در تیم آبی ایران ترجیح دادم به یک تیم آبی‌پوش دیگر در امارات بروم.

  • در مورد نبودن برخی از لژیونرها در تمرینات تیم‌ملی چه نظری داری؟

واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. مطمئناً من نمی‌توانم در رابطه با بقیه بازیکنان تیم‌ملی صحبت کنم اما فکر می‌کنم هیچ بازیکنی نمی‌تواند و نمی‌خواهد که راجع به تیم‌ملی کشورش بی‌تفاوت باشد.

کد خبر 53285

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز