همشهری آنلاین: دستورالعمل ثبت نام مدارس از سوی وزیر آموزش و پرورش به سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور ابلاغ شد

به گزارش ایسنا،در این دستورالعمل ضمن تاکید بر تشکیل ستاد ثبت نام دانش آموزان در سطوح استان، شهرستان، منطقه و ناحیه آمده است:مدیران مدارس موظفند از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود برای رشد، بالندگی، نوآوری و شکوفایی دانش آموزان استفاده کرده و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های ریاست محترم جمهوری و سیاست‌های این وزارت، امکانات و نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مدارس را به شکل مناسب ساماندهی و به گونه‌ای اقدام شود که اولیای دانش‌آموزان با رغبت بیشتر نسبت به انتخاب نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود اقدام کنند.

بر اساس دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان، انتخاب مدیران واحدهای آموزشی باید قبل از شروع سال تحصیلی ترجیحا تا پایان تیرماه انجام شود و مدیران ملزم هستند، از دانش آموزان میان پایه بدون حضور آنان واولیای شان در فرصت مقرر ثبت نام به عمل آورند.

همچنین فراهم کردن امکان ثبت نام فرزندان ایثارگران و فرهنگیان در آموزشگاه مورد نظر آنان و ثبت نام فرزندان کارکنان دولت در آموزشگاه‌های محل کار یا سکونت آنان با توجه به ظرفیت و ضوابط مربوط از مواردی است که در دستورالعمل ثبت نام مدارس مورد تاکید قرار گرفته است.

دریافت شهریه و هزینه تحصیل هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی مجاز نیست

بنابراین گزارش در دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان تصریح شده است: دریافت شهریه و هزینه تحصیل رسمی به استثنای وجوه مربوط به بیمه، کتب درسی، طرح سنجش نوآموزان و شناسنامه سلامت هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی مجاز نیست و هیچ دانش آموزی نباید به خاطر عدم تمکن مالی خانواده از تحصیل محروم شود. در صورتی که شکایتی از سوی اولیای دانش آموزان رسما دریافت شود فورا رسیدگی خواهد شد.

این دستورالعمل می‌افزاید: دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستاهای محروم،حتی الامکان از پرداخت وجه مربوط به صدور شناسنامه سلامت معاف شوند.

همچنین مقرر شده است دریافت شهریه در مدارس غیر انتفاعی لزوما بر اساس ضوابط مربوطه صورت گرفته و از اخذ هر گونه وجهی خارج از مقررات اعلام شده پرهیز شود.

ثبت نام دانش آموزان کلیه پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل، نمره و بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس و اختصاص بخشی از ظرفیت مدرسه برای ثبت نام دانش آموزان در شهریور ماه از دیگر موارد تاکید در دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان مدارس است.

در این دستورالعمل آمده است: وضعیت واحدهای آموزشی از نظر جنسیت، نوع مدرسه، دوره تحصیلی، یک نوبته یا دونوبته بودن قبل از شروع ثبت نام مشخص و ساماندهی گردد و تلاش شود که در مدارس دونوبته، جنسیت نوبت اول و دوم متفاوت نباشد

کد خبر 52746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز