سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیر دولتی برای دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی از ۱۰ تیر و دبیرستان‌ها از ۱۵ تیر آغاز می‌شود.

حسین اصغری، رییس ستاد ثبت نام مدارس شهر تهران گفت: دریافت هر گونه وجهه از اولیای دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام یا دریافت کارنامه در مدارس دولتی حتی برای امور فوق برنامه ممنوع است و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی ادامه داد: ثبت نام فقط در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ انجام می‌شود و ثبت نام خارج از این زمان تخلف محسوب خواهد شد.

رییس ستاد ثبت نام مدارس شهر تهران افزود: بر اساس دستور‌العمل ثبت نام در سال تحصیلی ۸۷-۸۸ در زمان ثبت نام فقط مبلغی بابت بیمه دانش آموز و کتاب دریافت می‌شود و گرفتن تعهد پرداخت هزینه از والدین برای ثبت نام در کلاس‌های فوق برنامه نیز ممنوع است.

حسین اصغری با تاکید بر این که ثبت نام در مدارس دولتی فقط بر مبنای محدوده جغرافیایی صورت می‌گیرد، گفت: ممانعت از ثبت نام و اخراج دانش آموز در مدارس دولتی به دلیل پایین بودن معدل، تجدیدی و یا مردودی به غیر از مواردی که در آیین نامه ۷۶ مدارس قید شده است ممنوع است و مسئولان مدارس موظفند بخشی از ظرفیت پذیرش را برای اینگونه دانش‌آموزان تا شهریور ماه حفظ کنند.

رییس ستاد ثبت نام مدارس شهر تهران تاکید کرد: فروش البسه، مانتو و لوازم التحریر در مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است و با مسئولان مدارسی که دانش آموزان را برای خرید البسه به تولیدی‌های خاصی معرفی می‌کنند نیز برخورد خواهد شد.

رییس ستاد ثبت نام مدارس شهر تهران همچنین تاکید کرد: ثبت نام در پایه اول در مدارس دولتی منوط بر شرکت در دوره پیش دبستانی نیست.

اصغری همچنین یادآور شد: دارا بودن کارت ملی برای دانش آموزان بالای ۱۶ سال در زمان ثبت نام الزامی نیست و با کارنامه قبولی سال گذشته نیز امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان با ارائه اصل و کپی شناسنامه و شناسنامه سلامت دانش‌آموز و دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور ولی و با کارنامه قبولی سال گذشته میسر است.

وی گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول راهنمایی و دبیرستان نیز با ارائه کارنامه قبولی سال گذشته و بر اساس شماره کد ملی درج شده در شناسنامه صورت می‌گیرد.

کد خبر 55249

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز