شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

رییس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران، جزییات اجرایی ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی 88 ـ87 را تشریح کرد.

حسین محمد اصغری با اعلام این که هشت هزار مدرسه پایتخت، پذیرایی یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی پیش‌رو خواهند بود، اعلام کرد: در تهران، 21 نوع مدرسه وجود دارد که هر یک شرایط خاصی برای ثبت‌نام دارند و دستورالعمل‌ خاصی برای ثبت‌نام از وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش شهر تهران دریافت کرده‌اند، لذا شرایط ثبت‌نام در این مدارس بر اساس دستورالعمل‌های ویژه آن‌ها تعیین می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی محدوده‌بندی جغرافیایی را یکی از محورهای اصلی دستورالعمل‌ ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی آینده ذکر کرد و با تاکید بر این که بهتر است، به دلیل مشکلات ایاب و ذهاب و هزینه سرویس، خانواده‌ها، فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت، ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: حل مشکلاتی که در مورد محور محدوده‌بندی جغرافیایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان احتمال وقوع دارد، بر عهده ستادهای ثبت‌نام مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران است.

وی در مورد محدوده‌بندی جغرافیایی در ثبت‌نام دانش‌آموزان، افزود: والدین شاغل نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در محدوده محل کار، اولویت دارند و ثبت‌نام فرزندان فرهنگیان در هر مدرسه دلخواه نیز، حتی الامکان انجام خواهد شد.

رییس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه با تاکید بر این که پرداخت هزینه فوق‌برنامه و آموزش‌های خارج از ساعت رسمی تدریس، کاملا اختیاری است، خاطر نشان کرد: مدارس هیچ حقی برای گرفتن تعهد نسبت به این که خانواده‌ها شهریه فوق‌برنامه را در طول سال تحصیلی پرداخت کنند، ندارند.

وی هزینه بیمه دانش‌آموزان را یک‌هزار تومان خواند و همچنین هزینه کتاب را تنها هزینه‌های لازم‌الپرداخت ثبت‌نام مدارس ذکر و اعلام کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه در مدارس، بدون حضور والدین و دانش‌آموزان انجام می‌شود و البته حق اخراج این دانش‌آموزان مگر در موارد خاص نیز وجود ندارد.

اصغری ممنوعیت فروش مانتو و لوازم التحریر به دانش‌آموزان و یا حتی معرفی کردن آن‌ها به یک یا چند فروشگاه خاص برای تهیه مانتو را نیز خاطر نشان کرد.

رییس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش شهر تهران، پوشیدن لباس فرم مدارس دخترانه را نیز اجباری اعلام کرد و ادامه داد: همه مدارس، موظف به ثبت‌نام دانش‌آموزان مردودی و تجدیدی خود هستند و ثبت‌نام مدارس دولتی تا پایان شهریور ماه و دریافت نتایج امتحانات جبرانی شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به این که ثبت‌نام در پایه‌های ابتدایی و راهنمایی مدارس دولتی تهران از 10 تیر ماه و ثبت‌نام متوسطه از 14 تیر ماه آغاز شده است، عنوان کرد: ثبت‌نام مدارس دولتی پایتخت روزهای دوشنبه و چهارشنبه برای هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت هشت تا 12 انجام می‌شود.

کد خبر 59052

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز