گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تغییر ساختار آموزش و پرورش و تزریق افراد جدید به بدنه این وزارتخانه اشتباه است.

علی عباسپور تهرانی فرد با ابراز نگرانی از وضعیت آموزش و پرورش گفت: با توجه به مدت باقی مانده از عمر دولت نهم،  پیش بینی می شود وزیر جدید با این تغییرات نمی تواند در این وزارتخانه کار مهمی انجام دهد.

نماینده مردم تهران معتقد است وزارت آموزش و پرورش بیش از هر چیزی به تزریق فکر و اندیشه علمی نیاز دارد و تزریق افراد جدید مشکلات را حل نخواهدکرد؛ بهتر بود وزیر، انرژی و توان خود را صرف برخی کارهای مهم مانند اجرای کامل قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی می‌کرد.

از سوی دیگر دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش معتقد است که سبک‌سازی،  کوچک‌سازی، متناسب‌سازی، فعال و روان‌سازی از دلایل تغییرات تشکیلات وزارت آموزش و پرورش است.

بهرام محمدیان بر این نکته اذعان دارد که ساختار تابع مصلحت‌هاست و باید ابتدا مأموریت‌ها را شناخت تا براساس آن ساختار اجرایی شود. رئیس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: تغییرات گسترده در ساختار وزارت آموزش و پرورش،  تلاطم مدیریتی زیادی در این وزارتخانه مهم و تاثیر گذار ایجاد خواهدکرد.

عباسپور با تاکید براینکه تلاطم مدیریتی قدرت تفکر را از آموزش و پرورش می گیرد، گفت: در دولت نهم هیچگاه وضعیت وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نشد. این وزارتخانه با 2 سرپرست و 2 وزیر اداره شد که نتیجه آن وضعیت نابسامان فعلی است.

به گفته نماینده مردم تهران،  اداره آموزش و پرورش با معاونان و مدیرانی که به مسایل وزارت آموزش و پرورش اشراف دارند،  می‌توانست ‌ امتیاز مثبتی برای علی احمدی باشد که این طور نشد. آموزش و پرورش هم اکنون با چالش‌های زیادی در باره منابع مالی و نیروی انسانی روبه‌رو است.

بلاتکلیفی کسری بودجه

به گفته عباسپور تهرانی فرد، وزارت آموزش و پرورش حدود 700 میلیارد تومان کسری بودجه دارد که باید تکلیف آن مشخص شود؛ البته دولت با پرداخت حدود 537 میلیارد تومان آن موافقت کرده است.

عباسپور افزود: با پرداخت حدود 537 میلیارد تومان از کسری آموزش و پرورش، مطالبات فرهنگیان کشور به جز پاداش مناطق محروم و پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از دولت خواست تا سرانه دانش آموزی را هرچه زودتر به حساب مدارس واریز کنند تا مدیران، مدارس را برای برگزاری امتحانات آماده کنند.

وی گفت: هم اکنون با این اعتبارات آموزش و پرورش امسال با حدود یک هزار و 500 تا 2 هزار میلیارد تومان کسری مواجه است. اگر 700 میلیارد تومان سال گذشته را نیز اضافه کنیم، آموزش و پرورش حدود 2 هزارتا 2 هزار و 700 میلیارد تومان کسری خواهد داشت.

کد خبر 49011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز