چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

با توجه به ورود سیب‌زمینی‌های گرگان به بازار،قیمت این محصول به کمتر از ۲۰۰ تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت و گو با همشهری، معتقد است در حال حاضر قیمت انواع میوه و سبزی واقعی است. حسین مهاجران درباره قیمت انواع میوه و سبزی در طول ۲هفته گذشته به همشهری گفت: قیمت انواع میوه نسبت به 2هفته قبل ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر قیمت‌ها واقعی است.

وی درباره علت گرانی سیب زمینی در بازار گفت: قیمت سیب زمینی به‌دلیل کاهش کشت در سال‌جاری کم بود اما محصولات گرگان در حجم وسیعی وارد بازار شده و قیمت این محصول به زیر ۲۰۰ تومان رسیده است.

به گفته مهاجران در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب‌زمینی در میادین بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: قیمت گوجه فرنگی هم در طول چند هفته گذشته کاهش پیدا کرده و در مورد انواع میوه هم مردم می‌توانند به‌صورت واقعی محصولات را خریداری کنند.

حسین مهاجران همچنین در گفتگوی دیگری با ایسنا با اشاره به کاهش قیمت‌ها گفت: در 2هفته گذشته عمدتا شاهد کاهش قیمت میوه و صیفی‌های تابستانی بودیم اما قیمت سبزی‌ همچنان بالاست.

رئیس تعاونی اتحادیه‌ میوه و سبزی تهران در این باره گفت: قیمت عمده میوه‌های تابستانه کاهش یافته است اما با توجه به اینکه امسال گیلاس و آلبالو کمتر است مردم باید تابستان را با صیفی‌‌ها سر کنند. او با اشاره به ورود محصول زردآلوی کاشان به بازار گفت: ورود انبوه این محصول باعث کاهش قیمت این محصول از چهار به دو هزار تومان شد.

رئیس تعاونی اتحادیه میوه و سبزی تهران به قیمت دو هزار تومانی گوجه سبز در هر کیلوگرم اشاره کرد و گفت: با ورود انبوه محصولات شهریار و اطراف تهران این قیمت باز هم کاهش خواهد یافت.

مهاجران، قیمت هندوانه را مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر هندوانه در میدان مرکزی میوه از ۱۲۰ تا ۲۰۰ تومان است که این قیمت در خرده فروشی‌ها ۲۵۰ تا ۳۰۰  است.

او همچنین از کاهش شدید قیمت طالبی به خاطر ورود محصولات دزفول و اهواز خبر داد و گفت: قیمت این صیفی از هر کیلو ۱۵۰۰ به ۶۰۰ تومان کاهش یافته است که قیمت مناسبی برای طالبی در این فصل است و مردم می‌توانند این محصول را با قیمت هر کیلو ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان در خرده‌فروشی‌ها تهیه کنند.

کمبود گیلاس و آلبالو

مهاجران به سرمازدگی برخی محصولات گیلاس و آلبالو اشاره کرد و گفت: امسال گیلاس و آلبالو کمتر از سال‌های قبل است و در حال حاضر گیلاس‌های عسلی پیش‌رس شهریار به بازار آمده که قیمت نسبتا بالایی دارد.

او ادامه داد: همه ساله مقدار زیادی از گیلاس کشور از دشت مغان تامین می‌شد که متأسفانه محصول دشت مغان به‌دلیل سرمازدگی اندک است.

کد خبر 52637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز