چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

با مشاهده قیمت‌های متورم درج شده روی برچسب‌های میوه‌ می‌توان ادعا کرد کمبود میوه و گرانی آن، به زمستان قانع نشد و به بهار نیز تسری پیدا کرده است.

با این وجود برای روز‌های آینده خبر‌های خوبی به گوش می‌رسد، برای نمونه مسئولان صنفی قول داده اند تا اوایل اردیبهشت میوه ارزان به بار نشسته  و وارد سبد مصرف شود.

از سوی دیگر بادمجان نیز همچنان کمیاب است. در حالی که در میادین میوه و تره‌بار  بادمجان و کدو کمیاب شده‌ است قیمت محصولات یاد شده در مغازه‌های سطح شهر همچنان بالاست و هر کیلو 1000 تا 1200 تومان به فروش می‌رسد که برای این فصل بسیار گران است.

جالب اینکه در سال گذشته قیمت این محصول حداکثر کیلویی300 تومان بود. به گزارش ایسنا، قیمت سبزیجات دراوایل فروردین افزایش چشمگیری داشت و به هر کیلو 1000 تومان رسیده بود اما در روزهای اخیر نسبتا کاهش یافته و به هر کیلو 800 تومان رسیده که البته این قیمت برای این موقع از سال بالاست.

به گفته آگاهان بازار تا یکی دو هفته آینده و با ورود سبزی برداشت حاشیه تهران،قیمت  انواع سبزیجات به 400 تا 500 تومان در هر کیلو کاهش می‌یابد.

از سوی دیگر کیفیت میوه‌هایی که این روزها در مغازه‌ها یافت می‌شوند نسبت به قبل افت چشمگیری داشته است چون میوه‌های زمستانی رو به پایان هستند و میوه‌های فصل گرم هم هنوز به صورت انبوه به بازار نیامده‌اند البته اگر هم در بازار موجود باشند به صورت نوبرانه‌اند و بسیار گران هستند.

میوه‌های نوبرانه مثل توت‌فرنگی و چغاله‌بادام هم با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند.

قیمت یک‌ظرف 200 گرمی توت‌فرنگی 2 هزار تومان و هر کیلو چغاله بادام 3500 تا 4500 تومان به فروش می‌رسد.

پیش بینی می‌شود با ورود میوه‌های نوبرانه تابستان مانند آلبالو ، گیلاس و زردآلو  در روزهای آینده، قیمت‌ این محصولات نیز چشم‌های خریداران را گرد کند.

کد خبر 49023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز