چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

خبرهای جدید حاکی است، گوجه جیرفت در راه است. قیمت گوجه‌فرنگی هم داخل معادلات ریاضی گیر کرده است.

خیلی‌ها گوجه را هزار و 500 تا 2هزار تومان می‌خرند اما آنچه در اخبار می‌خوانند و می‌شوند پایین‌تر از این ارقام است. 

قیمت گوجه در ابتدای سال به طور سرسام‌آوری بالا رفت اما آنطور که رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید: قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای آینده پایین می‌آید و قیاس‌های کنونی درباره افزایش 50درصدی قیمت گوجه‌فرنگی هم درست نیست.

در هر حال این روزها هرکس ساز خود را می‌زند، اخبار تلویزیون یک چیز می‌گوید؛ روزنامه‌ها چیز دیگری می‌نویسند، رئیس اتحادیه فروشندگان نیز زاویه دید خود را دارد و خلاصه هر کسی برطبل خود می‌کوبد؛ اما سرآخر این بقال و میوه فروش سرکوچه هستند که حرف اول و آخر را می‌زنند.

براساس آنچه حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید: قیمت گوجه‌فرنگی این هفته نسبت به 2هفته قبل 500تومان کاهش یافته و از هزار و 500تومان به هزار تومان رسیده است.

وی در عین حال می‌گوید: اینکه می‌گویند قیمت گوجه‌فرنگی 50درصد افزایش یافته درست نیست چرا که این آمار در مقایسه با سال قبل ارائه می‌شود.

گوجه جیرفت در راه است

مهاجران در ادامه از عرضه محصولات جیرفت در بازار خبر می‌دهد و تاکید می‌کند: محصولات جیرفت به زودی وارد بازار می‌شوند و باز هم قیمت گوجه‌فرنگی پایین‌تر می‌آید.

وی با بیان اینکه گوجه درجه2 جیرفت با قیمت 600تومان در بازار عرضه خواهد شد، خاطر نشان می‌کند: تا 10روز آینده قیمت گوجه‌فرنگی به نحو محسوسی کاهش پیدا می‌کند و قیمت‌ها متعادل می‌شود چرا که هم اکنون محصولات دزفول، اندیمشک و جیرفت در راه است، به‌طوری که پس از عرضه این محصولات قیمت گوجه‌فرنگی در میادین میوه و تره‌بار به حداقل 300تومان و حداکثر 400تومان خواهد رسید.

وی می‌افزاید: در روزهای آتی میزان عرضه بر تقاضا پیشی خواهد گرفت.

به غیر از صیفی‌جات که داستان آن در ابتدای سال گریبان خیلی از خانواده‌ها را گرفت، قیمت انواع میوه نیز در سال جدید با جهش‌های پلکانی همراه بود.

حسین مهاجران در مورد قیمت انواع میوه در روزهای جاری نسبت به روزهای اول سال می‌گوید: در حال حاضر قیمت انواع سیب و پرتقال نسبت به روزهای عید 20درصد، خیارگلخانه‌ایی50درصد، موز20درصد، پیاز200درصد و قیمت بادنجان نیز تا 200درصد ارزان شده است.

وی با ابراز شگفتی از افزایش قیمت‌ها در ایام نوروز تاکید می‌کند: قیمت انواع میوه در هر صورت باید کاهش می‌یافت چرا که قیمت‌ها در عید به طور غیرطبیعی بالا رفته بود و دلایل آن اساسا مشخص نبود.

کد خبر 49733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز