سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: فعالیت تالارها در مناطق سبز و زرد با ۵۰ درصد ظرفیت از شنبه هفتم بلا مانع است.

ستاد پیشگیری کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر حبیبی، سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در جلسه این ستاد گفت: تالارها و سالن‌های پذیرایی در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی مهر و موم و پیگرد قانونی می‌شوند و خبر تعطیلی آن‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: دیروز مالکان ۴ تالار که پروتکل‌ها را رعایت نکرده بودند بازداشت شدند.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه استان قزوین در محدوده سفید و زرد قرار دارد، از برگزاری همایش‌ها و تجمعات جدا خودداری شود و ادارات آزمون‌های و مجمع خود را به زمان دیگری موکول کنند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری را بازار و تجمعاتی مانند مراسم ختم و عروسی دانست و افزود: نظارت بر بازار باید بیشتر و جدی‌تر شود.

او تاکید کرد: برای بازگشایی استخرها هنوز مصوبه‌ای از ستاد ملی کرونا دریافت نکره‌ایم.

معاون استاندار از سازمان صمت هم خواست: پیش‌بینی‌های لازم را برای تولید و تامین ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش برای ماه‌های پیش‌رو بخصوص پاییز و زمستان داشته باشد.

پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: آمارهای افراد مبتلا و بستری در مراکز درمانی نشان می‌دهد که از ۲ هفته تاکنون اکثر شهرستان‌های استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: وضعیت ابتلا به کرونا هر ۲ هفته در میان تغییر می‌کند، از ۲ هفته اخیر تاکنون ۲۰۳ بیمار در قزوین، ۶۵ بیمار در تاکستان، ۳۸ بیمار در البرز، ۳۰ بیمار در بویین زهرا، ۱۳ بیمار در آبیک و ۱۰ بیمار در آوج به دلیل مشکلات حاد تنفسی و مشکوک به کرونا بستری شده‌اند.

نامدار گفت: وضعیت‌های کرونا براساس تعداد بستری در هر ۲ هفته از هر ۱۰۰ هزار نفر تعیین می‌شود (کمتر از یک بستری سفید، بین یک تا سه بستری زرد و بیش از سه بستری قرمز). بررسی آمارها و متوسط افراد بستری شده نشان می‌دهد که در شهرستان‌های قزوین و تاکستان ۲.۶، شهرستان البرز ۱.۱، شهرستان بویین زهرا ۱.۶، شهرستان آبیک یک و شهرستان آوج ۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین خاطرنشان کرد: ابلاغ سریع دستورات ستاد مقابله به کرونا در شهرستان‌ها یکی از مطالبات اساسی است که لازم است در این رابطه از طریق ویدئو کنفرانس موراد لازم به فرمانداران ابلاغ شود.

نامدار یادآور شد: هم‌اکنون ۲۱ مبتلا به کرونا در وضعیت حاد تنفسی قرار گرفته و به آن‌ها دستگاه ونتیلاتور نصب شده است.

به گفته نامدار، اصناف استان قزوین چندان رعایتی در حوزه پروتکل‌های بهداشتی ندارند و برگزاری مراسم عروسی در تالارهای پذیرایی به شدت این بیماری دامن زده است.

کد خبر 525526
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha