دادستان کرمانشاه از برخورد با ۳ تالاردار بی‌اعتنا به مصوبات ستاد ملی کرونا که اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بودند خبر داد و گفت: این ۳ تالاردار راهی زندان شدند.

دادستان کرمانشاه

شهرام کرمی با اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: طی چند روز گذشته سه تالاردار کرمانشاهی که در شرایط قرمز کرونایی استان، اقدام به برپایی جشن‌های عروسی با مهمان بالا کرده بودند، دستگیر و روانه زندان شدند.  

وی افزود: در مراسم‌های عروسی که در این سه تالار برگزار شد، تعداد بسیاری مهمان دعوت شده بودند که بستری برای انتقال گسترده ویروس کرونا بود.  

دادستان کرمانشاه گفت: این سه تالار تا اطلاع ثانوی پلمب هستند. این تالاردارها نیز به اتهام اقدام تهدیدآمیز علیه بهداشت عمومی و بی‌توجهی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا دستگیر شدند.  

وی با تاکید بر اینکه طی چند روز اخیر بارها از طرق مختلف درباره نظارت بر کار اصناف در روزهای قرمز کرونایی، هشدار داده‌ایم، اضافه کرد: از همه اصناف غیر ضروری خواسته‌ایم در شرایط کنونی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا تمکین و فعالیت‌های خود را تا بهتر شدن اوضاع متوقف کنند.

کرمی گفت: کرمانشاه در حال حاضر گرفتار موج چهارم بیماری کرونا شده است. بنابراین بی‌هیچ کوتاهی و اغماضی با قانون‌شکنان مصوبات ستاد مقابله با کرونا برخورد خواهیم کرد.

دادستان کرمانشاه  افزود: در شرایط کنونی که وضعیت اکثر شهرستان‌های استان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد، ضروری است به منظور جلوگیری از شیوع گسترده‌تر بیماری دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا را جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.  

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان کرمانشاه حمایت کاملی از دستورالعمل‌های ستاد کرونا استان دارد.  

کرمی اضافه کرد: در شهرهای قرمز غیر از مشاغل ضروری گروه یک که می‌توانند در شرایط قرمز کرونایی هم به فعالیت خود ادامه دهند، فعالیت سایر صنوف مجاز نیست.

دادستان بیان کرد: دستگاه قضایی استان به منظور اجرایی شدن مصوبات ستاد مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع گسترده‌تر بیماری با همکاری نمایندگان دستگاه‌های متولی نظارت دقیقی بر فعالیت صنوف در پیک چهارم بیماری کرونا خواهد داشت.

وی در خاتمه تاکید کرد: در این ایام علاوه بر برخورد با واحدهای صنفی متخلف، طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با افرادی هم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 594027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha