ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های قزوین با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا پر شد و تمام این تخت‌ها به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص یافت.

آی‌سی‌یو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکستان، گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کووید۱۹، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های این استان پر شده است.

منوچهر حبیبی افزود: یکی از مشکلات کنونی ما در زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی است. متأسفانه در این مورد با مشکل مواجه هستیم که این موضوع نگران کننده است.

وی با بیان این که  همه برای پیشگیری و مقابله با این ویروس مسئولیت اجتماعی داریم و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کنیم، اظهار کرد: با توجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا، بیش از ۶۰ کارمند بانکی در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و دو شعبه بانکی هم تعطیل شد.

این مسئول با تأکید بر رعایت محدودیت تعداد نفرات در برگزاری مراسم مختلف و تجمعات، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عروسی و عزا و تجمعات غیر ضروری عامل اصلی شیوع بیماری کرونا در استان و به ویژه شهرستان تاکستان است که باید اینگونه مراسم با محدودیت تعداد نفرات برگزار شود. در روستاها و بخش‌های شهرستان‌های درگیر کرونا نیز هر گونه مراسم باید با نظارت بخشدار، فرمانده کلانتری، دهیار و بهیار روستا بر محدودیت نفرات و رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شوند.

معاون استاندار تاکید کرد: همه تالارهای پذیرایی و هتل‌ها تا دو هفته آینده در شهرهای استان تعطیل است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه نظارت داشته باشند.

حبیبی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان تاکستان، گفت: با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصول در شهرستان تاکستان ضروری است فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی رعایت شود که جهاد کشاورزی در این خصوص باید اقدام کند.

وی اظهار کرد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان تاکستان ضرورت دارد اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان با نظارت و بازدید مستمر از واحدهای تولیدی، رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در این واحدها کنترل و گزارش کند.

کد خبر 534767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha