یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

حکم قصاص سارقان مسلح که در جریان سرقت‌های مرگبار خود ۲ طلافروش را در بومهن و شهرک مسعودیه تهران به قتل رسانده بودند از سوی دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس استان تهران برای دستگیری اعضای این باند ۲۵ تیر ۸۵ و به‌دنبال سرقت مرگبار از یک طلافروشی در بومهن آغاز شد.

در جریان این سرقت، زن و مرد جوانی به بهانه خرید طلا وارد یک طلافروشی در بومهن شدند اما لحظاتی بعد مرد جوان با شلیک چند گلوله مالک طلافروشی را به قتل رساند و شاگرد او را به شدت مجروح کرد.  وی سپس قبل از آنکه موفق به سرقت از طلافروشی شود به همراه زن جوان سوار بر یک پراید مشکی با کمک دیگر همدستشان پا به فرار گذاشتند.

در حالی که ۲ روز از ماجرای این سرقت گذشته بود مأموران بسیج مشکین شهر کرج خودروی متهمان را در نزدیکی بانکی شناسایی کرده و با کشف یک قبضه کلت کمری از سرنشینان آن، هر ۳ نفر آنها که یوسف، مجتبی و مریم نام داشتند را بازداشت کردند.

با انتقال متهمان به اداره پلیس، مجتبی با اعتراف به سرقت مرگبار به ماموران گفت: آن روز به همراه نامزدم به نام مریم برای سرقت وارد طلافروشی شدیم اما من آنقدر ترسیده بودم که وقتی احساس کردم مالک طلافروشی به ما ظنین شده است به طرف او و شاگردش شلیک کردم سپس همراه مریم سوار ماشین یوسف شدیم  و پا به فرار گذاشتیم.

اعترافات مجتبی در حالی صورت می‌گرفت که دیگر همدست او به نام یوسف در جریان بازجویی‌های پلیسی پرده از سرقت مرگبار دیگری که بهمن ماه سال ۸۴ از یک طلافروشی در شهرک مسعودیه تهران صورت گرفته بود، برداشت.

وی مدعی شد که در آن روز به همراه مردی به نام محمد برای سرقت وارد یک طلافروشی در این منطقه شده و پس آنکه محمد در جریان این سرقت، مرد طلافروش را با ضربات چکش به قتل رساند‌ه‌ است، با سرقت ۷ کیلو طلا متواری شده‌اند.

با اعترافات یوسف، محمد نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت مرگبار در شهرک مسعودیه اعتراف کرد. 

به این ترتیب پرونده جنایات این باند برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و متهمان مهرماه سال گذشته پای میز محاکمه قرار گرفتند. 

پس از اعتراف آنها به قتل مردان طلافروش، قضات دادگاه مجتبی و محمد را به قصاص و همدست آنها یعنی یوسف را به ‌١٥ سال زندان و ‌١٠ سال تبعید به منطقه‌ بد آب و هوا محکوم کردند.

این حکم از سوی قضات شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور تایید شد و به این ترتیب متهمان در آستانه اعدام قرار گرفتند.

کد خبر 52286

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز