چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد و سازمان صلیب سرخ جهانی با ارائه آمارهای جدید از بحران توفان نارگیس در میانمار، وضعیت مردم مصیبت‌زده این کشور را مشخص کردند.

سازمان ملل در آخرین گزارش خود از میانمار اعلام کرده است مصیبت‌زدگان این توفان که نیاز فوری به کمک دارند 2.5 ملیون نفر است؛ پیش‌تر منابع مختلف تعداد این افراد را 1.5 ملیون نفر اعلام کرده بودند. سازمان صلیب سرخ جهانی هم در آخرین گزارش خود تعداد کشته‌شدگان این توفان دریایی را 128 هزار نفر اعلام کرده است. این درحالی است که مقامات رسمی در میانمار تعداد کشته‌شدگان را 38500 نفر و تعداد گم‌شدگان را 27838 نفر اعلام کرده بودند.[در همین رابطه]

Villagers display a sign saying 'Help Us' on a road near Kundangon, Myanmar

بعد از وقوع توفان نارگیس در میانمار امدادگران خارجی به سختی توانسته‌اند وارد این کشور شوند و به مردم کمک کنند. این در حالی است که برخی کارشناسان هواشناسی هشدار داده‌اند که توفان دریایی دیگری زودی میانمار را مورد اصابت قرار خواهد داد.

دبیر کل سازمان ملل در مورد رفتار حکومت نظامی میانمار در مقابل امدادگارن و کمک‌های خارجی تقبیح کرده است: با این که دولت میانمار از خود انعطاف کمی نشان داده است اما این میزان بسیار کم است.

توفان نارگیس حدود 12 روز پیش بخش وسیعی از میانمار را درنوردید و با گذشتن از زمان وقوع حادثه لحظه به لحظه بر تعداد قربانیان آن افزوده می‌شود.

کد خبر 51944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز