سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نارگیس، توفان سهمگین میانمار تاکنون دست کم 15هزار کشته به جا گذاشته است و انتظار می رود این تعداد بیشتر شود.

به گزارش رویترز وزیر امورخارجه میانمار با حضور در تلویزیون دولتی این کشور با اعلام این خبر افزود دولت در حال بررسی خسارات این توفان در مناطق دورافتاده این کشور به ویژه در منطقه به شدت خسارت‌دیده ایراوادی است.

نیان وین همچنین اعلام کرد دولت این کشور بالاخره حاضر شده است کمک‌های خارجی به مردم مصیبت‌دیده این کشور را قبول کند. تا پیش از این نظامیان این کشور در جاده‌ها مستقر شده بودند و از رفتن نیروهای امدادی به مناطق خسارت دیده جلوگیری می‌کردند.

 چندین کشتی برای کمک به مردم میانمار راهی این کشور شده‌‌اند. در حال حاضر هزاران نفر در این کشور نظامی از کمبود پناهگاه، آب آشامیدنی و برق رنج می‌برند.

در صورتی که آمار ارئه شده از سوی دولت میانمار در مورد تعداد کشته‌شدگان درست باشد، نارگیس پس از توفانی که در سال 1999 در هند 10 هزار قربانی گرفت، شدید‌ترین توفان جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود.

این توفان روز دوشنبه 5 ماه مه‌(16 اردیبهشت) با سرعتی معادل 190 کیلومتر بر ساعت به میانمار زد [میانمار در بحران توفان] و امواج بلندی را روانه شهرها و روستاهای این کشور کرد.

کد خبر 50992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز