پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل متحد برای بازدید از منطقه توفان زده دلتای ایراوادی وارد میانمار شد.

به گزارش بی‌بی‌سی بان‌کی مون در این سفر همچنین با فرمانده نظامی میانمار دیدار خواهد کرد. هدف بان‌کی مون از این سفر ترغیب‌کردن مقامات دولت نظامی میانمار برای پذیرش کمک‌های بین المللی است.

فرماندهان نطامی میانمار تا کنون میزان بسیار زیادی از کمک‌های بین‌المللی به توفان‌زدگان نارگیس را بلوکه کرده‌اند و بنا به گفته سازمان‌های بین‌المللی تنها ۳۰ محموله‌های انسان‌‌دوستانه ارسالی به این کشور را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

دبیر کل سازمان ملل اندکی پس از ورود به میانمار گفت که کمک‌های بین‌المللی باید به نحو موثرتری به مردم تحویل داده‌ شوند، اما تاکید هدف اصلی به میانمار نشان داد همبستگی‌ است.

تا کنون حدود ۷۸ هزار نفر جان خود را براثر توفان در میانمار از دست داده‌اند و از سرنوشت ۵۶ هزار نفر اطلاعی در دست نیست. صدها هزار نفر بر اثر این توفان خانه‌های خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل اعلام کرده‌ است که تنها یک چهارم این افراد کمک‌های بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

دولت میانمار به تازگی اجازه داده است که بالگردهای سازمان‌ ملل به این کشور وارد شوند و کمک‌های بین‌المللی را به مناطق دورافتاده حمل کنند.[در همین رابطه]

دبیر کل سازمان ملل پس از ملاقات با برخی مقامات رسمی میانمار مانند نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه این کشور راهی دلتای ایراوادی شد.قرار است بان‌کی مون در ادامه سفرش روز جمعه ۲۳ مه (۳ خرداد) با فرمانده نظامی میانمار، ژنرال سان شوی دیدار کند.

توفان نارگیس روز دوشنبه ۵ ماه مه‌(۱۶ اردیبهشت) با سرعتی معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت به میانمار زد [میانمار در بحران توفان] و امواج بلندی را روانه شهرها و روستاهای این کشور کرد.

کد خبر 52710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز