سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

گروه سیاسی: همانگونه که پیشتر رئیس مجلس شورای اسلامی، در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفته بود، مجلس هفتم روز یکشنبه، ۵ خرداد به کار خود پایان می‌دهد.

بر این اساس، با احتساب جلسه علنی امروز تنها ۴ جلسه دیگر تا پایان کار مجلس هفتم باقی است.

به گزارش خبرنگار همشهری،  در آخرین روز کاری مجلس هفتم آخرین نشست خبری غلامعلی حداد عادل با خبرنگاران نیز برگزار می‌شود.

گفته می‌شود ضیافت نهار رئیس مجلس با دیگر نمایندگان از برنامه های روز پایانی مجلس هفتم است. 

نمایندگان دوره هفتم مجلس در روزهای پایانی کار خود بارها با رای گیری، بررسی برخی طرح‌ها را در اولویت کاری قرار داده‌اند.

استیضاح وزیر بازرگانی که به گفته محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس روز جهارشنبه مطرح می‌شود و قرائت ۴ ‌تحقیق و تفحص شامل تحقیق و تفحص از قوه قضائیه، دخانیات، گمرک و دانشگاه آزاد که به گفته رئیس مجلس در مدت باقیمانده به آنها رسیدگی خواهد شد از مهم‌ترین برنامه های مجلس هفتم در ۴ ‌جلسه باقی مانده است.

مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز روز سه‌شنبه ۷ خرداد برگزار می‌شود.

ریاست مجلس هشتم

با نزدیک شدن به روزهای آغازین مجلس هشتم، حرف و حدیث درباره این موضوع، پررنگ‌تر شده‌است. در واقع خیلی پیشتر از آنکه مجلس هفتم به کار خود پایان دهد، گمانه‌زنی‌ها درباره ریاست مجلس هشتم شروع شده بود.

اگر چه پنجشنبه گذشته ۱۹۰ منتخب اصولگرای مجلس هشتم برای گریز از تفرقه‌های احتمالی در این زمینه، در کنار تشکیل هیاتی ۹ نفره برای پیگیری امور مربوط به فراکسیون اصولگرایان در مجلس هشتم، کمیته‌ای نیز برای تعیین ساز و کار انتخاب هیئت رئیسه مجلس هشتم تشکیل دادند اما به نظر می‌رسد هنوز توافق جدی بر سر انتخاب غلامعلی حداد عادل و علی لاریجانی، ۲ گزینه اصلی تصدی ریاست مجلس صورت نگرفته است. 

حسین نجابت، عضو هیات رئیسه مجلس هفتم در گفتگو با همشهری اظهار داشت که کمیته تعیین سازوکار انتخاب هیات رئیسه در سه شنبه ۲ نوبت صبح و عصر جلسه‌ای به همین منظور تشکیل داده و چهارشنبه هم طی جلسه‌ای برای رسیدن به یک برنامه اساسی برای تعیین هیات رئیسه گردهم می آیند.

علاوه بر این امیدوار رضایی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در جمع خبرنگاران درباره ریاست مجلس هشتم با بیان اینکه جو عمومی به نفع لاریجانی است، از توافق لاریجانی و غلامعلی‌حدادعادل برای ریاست بر مجلس و نامزدشدن یک نفر از آنان برای این پست خبر داد و گفت: پیش از آغاز به کار مجلس هشتم، اصولگرایان درباره رئیس و هیات رئیسه توافق خواهند کرد.

عوامل بیرونی

با وجود صحبت‌هایی مبنی بر تاثیر‌گذاری برخی عوامل بیرونی بر انتخاب هیات رئیسه مجلس هشتم، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما این موضوع را به مصلحت نمی‌دانیم که کسانی از بیرون مجلس بخواهند بر رأی نمایندگان مجلس در انتخاب رئیس و ترکیب هیات رئیسه مجلس تأثیر بگذارند

مرتضی مقتدایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: به اعتقاد ما تصمیم خود نمایندگان در این انتخاب در اولویت قرار دارد و ما تأثیرگذاری عوامل بیرونی در انتخاب رئیس و ترکیب هیات رئیسه مجلس را به مصلحت نمی دانیم.

سید احمد خاتمی عضو ارشد جامعه مدرسین نیز در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا جامعه مدرسین نظر یا تصمیم خاصی در ارتباط با ریاست مجلس هشتم دارد یا گرفته است، گفت: جامعه مدرسین نظر خاصی در این ارتباط ندارد.

کد خبر 51816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز