پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

8 نفر از اقلیت مجلس هفتم در آخرین روز کاری این مجلس در یک اقدام اعتراضی صحن علنی مجلس را ترک کردند، اما آیا این فراکسیون تنها 8 نفر دارد؟

 نمایندگانی که در مجلس هفتم گرایش به جریان اصلاح‌طلب داشتند بیشتر بودند، اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین شاخصه جریان اقلیت مجلس هفتم عدم‌انسجام آن بود و همین باعث شد که هیچ گاه نتواند موضع‌گیری منسجمی از خود نشان دهد. اقلیت اصلاح‌طلب مجلس به واقع نمایش ضعیف‌تری از جریان اصلاح‌طلبی است که هم‌اکنون بیرون از حاکمیت دچار چنددستگی شده است.

در این میان نطق سه‌شنبه شجاع‌پوریان و نطق دیروز نوروززاده را شاید بتوان بیانیه پایانی این فراکسیون قلمداد کرد. اصلاح‌طلبان مدعی هستند که در مجلس هشتم اقلیت قوی‌تری خواهند داشت. شاید این نظر درست باشد چرا که در میان منتخبان مجلس هشتم چهره‌های قدیمی و شناخته‌شده‌ای از اصلاح‌طلبان وجود دارند و شاید از نظر عددی هم وضع بهتری نسبت به مجلس هفتم داشته باشند.

اعتراض نمایندگان اقلیت به گزارش کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بود آنها این گزارش را متعلق به دوران اصلاحات می‌دانستند و معتقد بودند که زمان قرائت این گزارش باید ابتدای مجلس هفتم بود و باید این گزارش به کمیسیون برگردد و مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد. اما چنین نشد و گزارش قرائت شد.

باهنر که اداره جلسه دیروز را بر عهده داشت معلوم نیست به چه علت تاکید کرد که این اعتراض اقلیت نبوده است و تنها چند نماینده به اعتراض جلسه دیروز را ترک کردند.

خبرنگار همشهری عصر درباره این اتفاق با جبارزاده تماس گرفت که او هم در پاسخ به برخی که اقدام دیروز را یک آبستراکسیون هشت نفره اعلام کرده بودند گفت: این اقدام یک آبستراکسیون نبود بلکه اعتراضی به بی‌قانونی در مجلس بود که در جلسه آخر به اوج خود رسید.

کد خبر 52703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز