گروه حوادث: تبهکار تحت تعقیب که به بهانه نشان دادن خرگوش و سنجاب پسربچه‌ها را فریب می داد و با کشاندن آنها به مکان‌های خلوت نقشه سیاهش را عملی می‌کرد، دستگیر شد.

چندی قبل کارآگاهان اداره ۱۶ اداره پلیس آگاهی تهران در جریان شکایت‌ زوجی قرار گرفتند که مدعی بودند پسربچه ۱۰ ساله آنها از سوی یک مرد به فضای سبزی در غرب تهران کشانده شده و با تهدید مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

به دنبال این شکایت، بررسی‌ها در این خصوص آغاز شد و ماموران در تحقیق از پسربچه ۱۰ ساله دریافتند زمانی که او در منطقه‌ای در غرب تهران مشغول بازی بوده، مرد جوانی به وی نزدیک شده و او را به بهانه نشان دادن خرگوش به میان شمشادها کشانده و با تهدید وی به قتل، نقشه سیاه خود را عملی کرده است.

با این اطلاعات، کارآگاهان چهره‌نگاری از مرد جوان را آغاز کردند و در ادامه بررسی متوجه شدند تصویر چهره‌نگاری شده این متهم شباهت زیادی با تصویر چهره نگاری شده مرد سابقه‌داری دارد که به اتهام آزار و اذیت پسربچه‌ها در سال‌های ۸۳ و ۸۴ تحت تعقیب پلیس بوده است.

از آنجا که پلیس احتمال می‌داد با یک مجرم حرفه‌ای مواجه است اقدامات پلیسی گسترده‌ای را برای دستگیری این مرد تبهکار در دستور کار خود قرار داد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان دایره ۱۶ اداره آگاهی پایتخت با انجام کارهای اطلاعاتی متوجه شدند مرد تبهکار یک کیف‌قاپ سابقه دار است که اواخر سال ۸۳ از زندان آزاد شده و از همان زمان با پرسه‌زدن در خیابان‌های غرب تهران و شناسایی طعمه‌هایش دست به اعمال مجرمانه خود می‌زده است.

در حالی که ادامه بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان از سوی پلیس یکی از شهرهای شمالی کشور نیز به اتهام کیف‌قاپی تحت‌تعقیب قرار دارد، ردزنی‌های تخصصی برای شناسایی مخفیگاه او آغاز و سرانجام کارآگاهان موفق شدند به سرنخ‌هایی از پاتوق‌های مرد جوان در یکی از شهرهای شمال کشور دست پیدا کنند.

با دستور قضایی از سوی بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای ناحیه ۲ تهران، گروهی از ماموران عازم  این شهر شده و پس از زیر نظر گرفتن تمامی محل‌های رفت و آمد متهم، موفق شدند وی را دستگیر و به‌تهران انتقال دهند.

جوان ۲۷ ساله که چاره‌ای جز اعتراف نداشت در بازجویی‌ها به آزار و اذیت کودکان اعتراف کرد و مدعی شد از ۴ سال پیش هنگامی که برای میهمانی و دیدن اقوامش به تهران می‌آمد، طعمه‌های خود را از میان پسربچه‌های خردسال انتخاب کرده و آنها را به بهانه نشان دادن خرگوش و سنجاب به محل‌های خلوت کشانده و با تهدید چاقو نقشه‌اش را عملی می کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با بیان این خبر گفت:  از آنجایی که احتمال می رود کودکان زیادی قربانی اعمال شیطانی این مرد شده باشند، شاکیان می‌توانند برای شناسایی متهم به دایره ۱۶ اداره آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

کد خبر 51323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز