گروه حوادث: مرد کلاهبردار با این ادعا که نفوذ زیادی در ادارات مختلف دارد، با دختران جوان طرح دوستی می‌ریخت و به بهانه ازدواج دست به کلاهبرداری از آنها می‌زد

تحقیقات پلیس برای دستگیری خواستگار قلابی به‌دنبال شکایت دختر جوانی آغاز شد که مدعی بود هدف کلاهبرداری میلیونی این مرد قرار گرفته است.

این دختر جوان در تشریح ماجرا به قاضی شمس‌الدینی- بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه یک تهران- گفت: چندی پیش از طریق یکی از دوستانم با پسر جوانی به نام محسن آشنا شدم که مدعی بود نفوذ زیادی در سازمان‌های مختلف دارد.

مدتی پس از این آشنایی محسن به من پیشنهاد ازدواج داد و از آنجا که تصور می‌کردم وی مرد مناسبی برای ازدواج است، به او جواب مثبت دادم.

چند هفته پس از این ماجرا در حالی که قرار بود من و محسن با هم ازدواج کنیم وی با این ادعا که می‌تواند با استفاده از نفوذش در شرکت‌های مخابراتی محموله‌های بزرگ گوشی تلفن همراه را وارد ایران کند به من پیشنهاد وسوسه کننده‌ای داد.

او از من خواست با فروش خودروام، در واردات تلفن همراه از خارج از کشور با او شریک شوم و من هم که تصور می‌کردم با این کار یک شبه ثروتمند خواهم شد و سود زیادی دریافت خواهم کرد، خودروی پژو 206 خود را فروخته و پول آن را در اختیار محسن قرار دادم.

اما پس از این ماجرا محسن ناپدید شد و هر چه تلاش کردم اثری از او به دست نیاوردم.  پس از اظهارات دختر جوان، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از ماموران پلیس قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری خواستگار قلابی آغاز شد.

شکایت‌های مشابه

در حالی که هنوز سرنخی از مرد کلاهبردار به دست نیامده بود، ماموران با شکایت‌های مشابهی مواجه شدند که در تمامی آنها مردی به بهانه ازدواج، از دختران جوان کلاهبرداری کرده بود.

وقتی مشخص شد این مرد با ادعای اینکه نفوذ زیادی در سازمان‌های مختلف دارد نقشه‌های خود را عملی می‌کند، ماموران دریافتند وی همان کلاهبردار تحت تعقیب است که پس از اجرای نقشه‌های شومش بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید می‌شود.

با این اطلاعات، کارآگاهان به چهره‌نگاری خواستگار قلابی پرداختند و با زیرنظر گرفتن محدوده فعالیت او، موفق شدند وی را در یکی از خیابان‌های شمال تهران ردزنی کنند. 

با دستگیری این مرد و انتقال او به اداره پلیس، وی تمامی اتهاماتش را انکار کرد اما زمانی که شاکیان پرونده او را شناسایی کردند، لب به بیان حقیقت گشود و به جرم خود اعتراف کرد.

بازپرس شمس‌الدینی با بیان این خبر گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این مرد به بهانه واردات گوشی تلفن همراه تا کنون از 5 دختر جوان کلاهبرداری کرده و میلیون‌ها تومان از این طریق به جیب زده است.

وی ادامه داد: متهم همچنین با ادعای اینکه فرد با نفوذی در سازمان‌های مختلف است، 7 میلیون تومان از پسر جوانی دریافت کرده بود تا برای او کارت معافیت از خدمت سربازی تهیه کند، اما با ارائه یک کارت جعلی به طعمه‌اش اقدام به کلاهبرداری از او کرده بود.

بازپرس شعبه 7 دادسرای ناحیه یک با بیان اینکه هم اکنون برای مرد کلاهبردار قرار قانونی صادر شده است، افزود: تحقیقات درخصوص کشف دیگر جرایم احتمالی این مرد ادامه دارد.

کد خبر 58291

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز