سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

اعضای باند کلاهبرداری که با ثبت یک شرکت واهی به نام آسمانخراش جهان نما، تعداد زیادی دسته چک از بانک‌ها گرفته و با استفاده از آنها کلاهبرداری‌های میلیونی در استان‌های مختلف کشور را رقم زده بودند، دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار ما، راز فعالیت این باند زمانی فاش شد که گزارشی مبنی بر صدور چک‌های بلامحل از سوی مسئولان یک شرکت واهی در استان گلستان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی این استان قرار گرفت. 

نخستین بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد اعضای این باند 6 نفر هستند که با استفاده از مدارک جعلی یک شرکت ساختمانی واهی را به ثبت رسانده و با ارائه اسناد این شرکت به بانک‌های مختلف، تعداد زیادی دسته چک‌ گرفته‌اند. آنها سپس به سراغ فروشندگان عمده مصالح ساختمانی رفته و پس از جلب اعتماد آنها، اقدام به خرید مقدار زیادی مصالح ساختمانی کرده و بهای آن را با چک‌های بی محل پرداخت کرده‌اند.

با این اطلاعات، بررسی‌ها برای یافتن ردی از متهمان ادامه یافت و کارآگاهان با چهره نگاری  آنها دریافتند اعضای این باند در استان‌های تهران و مازندران نیز دست به کلاهبرداری‌های مختلفی زده‌اند.

متهمان در این کلاهبرداری‌ها به سراغ فروشندگان لوازم خانگی، موبایل و احشام رفته و پس از خرید‌های میلیونی، هزینه آن را با چک‌های بلامحل پرداخته بودند و فروشندگان نیز از آنجا که تصور می‌کردند چک‌ها متعلق به یک شرکت معتبر است، آنها را قبول می‌کردند.

در حالی که مشخصات اعضای باند در اختیار تمامی فروشندگان مصالح ساختمانی قرار گرفته بود، شخصی با کارآگاهان تماس گرفت وگفت مرد جوانی با مشخصات یکی از کلاهبرداران به مغازه او آمده و قصد خرید مقدار زیادی مصالح ساختمانی را دارد. به این ترتیب، کارآگاهان عازم محل شده و توانستند مرد جوان را دستگیرکنند.

سرهنگ داوود سلطانی – رئیس پلیس آگاهی استان گلستان – با بیان این خبر گفت: به‌دنبال اعترافات متهم، ماموران موفق شدند دیگر همدستان او را نیز دستگیر کرده و به اداره پلیس منتقل کنند. 

وی ادامه داد: تا کنون 10 نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند و کسانی که با این روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای شناسایی متهمان به پلیس آگاهی استان گلستان مراجعه کنند.

کد خبر 51108

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز