جواد عزیزی: سناریوی پیچیده 4 مرد نقابدار برای سرقت یک عقاب از ایستگاه آتش‌نشانی ناکام ماند.

سارقان که با آتش زدن یک خودروی فرسوده ماموران آتش‌نشانی را به محل آتش‌سوزی کشانده بودند، با قمه و چاقو به ایستگاه آتش‌نشانی حمله کردند و با تهدید نگهبان اقدام به سرقت عقاب کردند.

ساعت 2 بامداد یکشنبه 15 اردیبهشت، زمانی که زنگ تلفن یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی در غرب تهران به صدا درآمد، ماموران در جریان وقوع یک آتش‌سوزی در این منطقه قرار گرفتند و برای اطفای حریق عازم محل شدند. 

هنوز دقایقی از اعزام امدادگران به محل آتش‌سوزی نگذشته بود که یک خودروی سواری مقابل ایستگاه آتش‌نشانی توقف کرد و 4 مرد نقابدار در حالی که چاقو و قمه در دست داشتند از آن پیاده شدند.

 مردان مرموز در اقدامی سریع، خود را به اتاق نگهبانی رساندند و پس از بستن دست‌ و دهان نگهبان ایستگاه، به سراغ انباری رفتند.

آنها سپس عقابی را که در ایستگاه نگهداری می‌شد به سرقت بردند و سوار بر خودروی خود متواری شدند.

به‌دنبال فرار سارقان نقابدار، مرد نگهبان به سرعت با پلیس تماس گرفت و ماموران کلانتری 142 کن را در جریان این سرقت قرار داد.

او در توضیح ماجرا به ماموران گفت: وقتی ماجرای پیدا شدن عقابی در منطقه کوهسار به این ایستگاه گزارش شد، گروهی از ماموران عازم این محل شده و پس از به دام انداختن این عقاب که آن را به آتش‌نشانی منتقل کردند اما دقایقی قبل 4 مرد نقابدار وارد ایستگاه شده و با تهدید چاقو و قمه این عقاب را به سرقت بردند.

به‌دنبال این تماس، عملیات ردزنی سارقان آغاز شد و ماموران با زیر نظر گرفتن خیابان‌های منطقه موفق شدند مهاجمان  که سوار بر خودروی خود با سرعت زیاد در حال فرار بودند را شناسایی کنند.

 با آغاز عملیات تعقیب و گریز، در حالی که سرنشینان خودروی سواری بی‌توجه به اخطار پلیس به فرار ادامه می‌دادند، ماموران کلانتری اقدام به شلیک چند تیر هوایی کردند و سارقان که تنها راه فرار را ناپدید شدن در تاریکی شب می‌دیدند با رها کردن خودرو و عقاب پا به فرار گذاشتند.

پس از فرار سارقان، ماموران خودروی آنها را توقیف کردند و در بازرسی داخل آن موفق شدند عقاب را کشف و آن را به آتش‌نشانی بازگردانند.

صبح دیروز در حالی که تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان و انگیزه آنها از سرقت عقاب ادامه داشت، پسر جوانی خود را به کلانتری رساند و مدعی شد شب قبل خودروی او توسط چند مرد نقابدار به سرقت رفته است.

وقتی ماموران متوجه شدند مرد جوان مالک همان خودرویی است که از سارقان عقاب کشف شده است، به تحقیق از او پرداختند و با توجه به اظهارات ضد‌و نقیض وی درخصوص نحوه سرقت خودرواش، به او مشکوک شدند.

از آنجا که احتمال می‌رفت وی از همدستان سارقان عقاب باشد و حالا با این ادعا قصد پس گرفتن خودرواش را دارد، ماموران او را بازداشت و به شعبه دهم بازپرسی در دادسرای ناحیه 5 تهران منتقل کردند.

مرد جوان پس از آنکه مقابل بازپرس پسندیده قرار گرفت مدعی شد او سارقان نقابدار را نمی‌شناسد و از ماجرای سرقت عقاب بی‌خبر است.

به‌دنبال اظهارات مرد جوان، بازپرس پرونده برای وی قرار قانونی صادر کرد و متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار کلانتری قرار گرفت.

ساعتی بعد در حالی که مرد جوان همچنان مدعی بود در سرقت عقاب نقشی نداشته است، ماموران به بازرسی بدنی وی پرداختند و در بررسی‌ گوشی تلفن همراه او عکس مردی را کشف کردند که از مجرمان سابقه‌دار بود.

در حالی که این جوان باز هم مدعی بود این مرد را نمی‌شناسد، ماموران عازم محل زندگی مجرم سابقه‌دار شدند و وی را به کلانتری منتقل کردند.

مجرم سابقه دار که تصور می‌کرد مرد جوان ماجرای سرقت را به پلیس لو داده است، در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت عقاب اعتراف کرد و مدعی شد صاحب خودرو نیز همدست او بوده است.

با این اظهارات، هر 2 متهم روانه بازداشتگاه شدند و تحقیقات درخصوص انگیزه  آنها   از  سرقت عقاب ادامه دارد.

کد خبر 50855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز