سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری داروی ضد ویروسی رمدسیویر را برای درمان بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا صادر کرد.

remdesivir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌پی‌آر دنیل اودی مدیر عامل شرکت گیلیاد ساینسز، سازنده داروی رمدسیویر اعلام کرد یک و نیم میلیون ویال این دارو را اهدا و با مقامات دولت فدرال آمریکا برای توزیع آن برای بیماران نیازمند همکاری خواهد کرد.

این خبر پس از آن اعلام می‌شود که نتایج یک بررسی مقدماتی نشان داد این دارو می‌تواند به بهبود سریع‌تر بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ کمک کند. دکتر آنتونی فاوچی، رئیس انستیتو آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا قبلا از این یافته‌ها استقبال کرده بود.

تاییدیه مصرف اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا برای رمدیسویر به معنای آن است که این دارو را می‌توان در آمریکا توزیع کرد و به طور داخل‌وریدی برای درمان بیماران کووید-۱۹- چه بزرگسال و چه کودک- که به علت بیماری شدید کووید-۱۹ بستری هستند، به کار برد. این سازمان بیماران شدید به عنوان «بیماران با میزان پایین اکسیژن خون که نیاز به اکسیژن‌درماین یا حمایت شدیدتر تنفسی مثلا با دستگاه تنفس مصنوعی دارند» تعریف می‌کند.

دانیل اودی گفت در بحث درباره یافته‌های مربوط به توانایی این دارو در کمک به بیماران کووید-۱۹ هشدار داد که رمدسیویر برای درمان پیشرفته بیماری به کار می‌رود، یعنی بیمارانی که از قبل بستری شده‌اند. به گفته او، یافته‌های مثبت اخیر نقطه شروعی در مبارزه با این بیماری تنفسی است.

کد خبر 507008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha