چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۷
۰ نفر

امسال فروشندگان بستنی‌های غیر بسته‌بندی شده نیز‌ برای انطباق قیمت‌ بستنی با میزان افزایش تورم، دست به ترفند‌ کنجدی نانوایی‌ها (پاشیدن اندکی کنجد برای گران‌تر عرضه کردن نان) زده‌اند

و برای گران‌تر فروختن بستنی‌ از خامه اضافی،شکلات و سایر افزودنی‌ها استفاده می‌کنند.
فروشندگان بستنی‌‌‌های دستگاهی کنار خیابان‌ها نیز  شکلات مایع روی بستنی می‌ریزند و آن‌را با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسانند. بستنی‌های سنتی نیز امسال تا سقف 40 درصد افزایش قیمت داشتند و واحد‌هایی که ادعا می‌کنند در تولید بستنی از مقادیر بیشتری خامه و مغز پسته استفاده می‌کنند، آن‌را گران‌تر از قیمت‌های مصوب می‌فروشند.

به گفته مسئولان اتحادیه آبمیوه و بستنی، نرخ مصوب بستنی در سال جاری برای  هر کیلو بستنی ممتاز 3 هزار و 500 تومان، بستنی درجه یک 3 هزار تومان و برای هر کیلو انواع درجه 2 بستنی 2 هزار و 500 تومان اعلام شده است. سال گذشته هرکیلو بستنی درجه یک 2 هزار و 400 تومان و درجه دو، 2هزار تومان به فروش می‌رسید.

به نظر می‌رسد دلایل گرانفروشی شیرینی‌ از جمله افزایش قیمت زعفران، دستمزد کارگر و غیره در مورد بستنی‌ نیز صدق می‌کند. البته این گرانی‌ها به بستنی‌های غیربسته‌بندی و غیرشرکتی محدود نمی‌شوند و اغلب شرکت‌ها نیز قیمت‌ بستنی‌‌‌های بسته‌بندی شده را بالا برده‌اند.

در برخی نقاط شهر نیز اسم بستنی‌های خارجی حسابی سر زبان‌ها افتاده است. شهروندانی که برای نخستین بار تصمیم به خوردن یک لیوان دو اسکوپی از این بستنی‌های خارجی می‌گیرند، پس از آگاهی یافتن از قیمت بستنی یاد شده، تازه متوجه می‌شوند این تجربه برایشان گران تمام شده است.

به گفته مسئولان اتحادیه،  توجه به نام واحد فروشنده،‌ پروانه کسب و مجوز‌های بهداشتی آن، برای تمام علاقه‌مندان به سلامتی از موارد ضروری است.

کد خبر 50492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز