چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

اگر دلتان برای یک نیمرو با تخم‌مرغ دوزرده لک زده اما با شنیدن شایعه آنفلوانزای پرندگان عطای یک غذای سابقا دانشجویی را به لقایش بخشیده‌اید توصیه می‌کنیم در میل کردن هر نوع غذای تخم‌مرغی از املت گرفته تا اولویه درنگ نکنید

چون سازمان دامپزشکی هنوز در این خصوص ابراز نظر نکرده و این سکوت به تنهایی یعنی خطر آنفلوانزای مرغی کسی را تهدید نمی‌کند.

ناصرنبی‌پور مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد:  از آنجا که سازمان دامپزشکی هنوز خبری در خصوص صحت و سقم شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان منتشر نکرده مرغداران هم نمی‌توانند در این مورد اظهار نظر کنند.

نبی‌پور خبر افزایش قیمت و کاهش 30 درصدی تقاضا را قاطعانه رد می‌کند و می‌افزاید: از 20 تا 25 روز گذشته قیمت تخم‌مرغ افزایش نیافته و رشد نامحسوس قیمت هم فقط مختص خرده‌فروشی‌هاست.

او در مورد نتیجه رایزنی‌های ‌ وزارت جهاد کشاورزی برای تعیین و تثبیت قیمت خاطر نشان می‌کند: از تیر ماه سال جاری دولت طرح خرید و فروش توافقی با قیمت 890 تومان به ازای هر کیلو پیشنهاد کرده اما این رقم با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید و قیمت روبه‌افزایش نهاده‌ها  و از سوی مرغداران مورد پذیرش قرار نگرفت.

به گفته نبی‌پور بالاخره در روزهای اخیر وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ یک هزار و 100 تومان است به این ترتیب اگر دولت حاضر باشد نهاده‌ها را براساس همین محاسبه عرضه کنند مرغداران هم آماده‌اند هر کیلو تخم‌مرغ را با قیمت یک هزار و 107 تومان یعنی با کمترین سود به بازار بفرستند.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن، قیمت یک هزار و 200 تا یکهزار و 360 تومان هر کیلو تخم‌مرغ در خرده فروشی‌ها را نشان از کاهش نیافتن تقاضا می‌داند و می‌گوید: چنین خبری با توجه به کاهش نیافتن قیمت صحت ندارد.

کد خبر 41954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز