چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

مشتریان پر و پا قرص غذاهای فانتزی به ویژه دانشجویان که وقت چندانی برای پخت و پز ندارند نگران نباشند، ماکارونی تا اطلاع ثانوی گران نخواهد شد.

ظاهراً از 2 ماه پیش به دنبال بالا رفتن قیمت جهانی گندم، فروش ماده اولیه به کارخانه‌های آردسازی متوقف شده و گروهی هم از آب گل‌آلود ماهی گرفته‌اند و با احتکار، گندم را به جنس نایاب بازار تبدیل کرده‌اند.

به این ترتیب فعلا کارخانه‌های تولید ماکارونی مشکل بزرگی به نام تامین آرد حتی با قیمت گران دارند با این حال اعضای انجمن صنفی صنایع ماکارونی هنوز تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت نگرفته است.

سیدمهدی آثاریان دبیر انجمن صنفی صنایع ماکارونی در این باره به همشهری، می‌گوید: با اینکه قیمت آرد با وجود رایزنی‌های مجلس و شرکت بازرگانی دولتی افزایش یافته اما تولیدکنندگان ماکارونی به تعهدشان پایبند هستند و قیمت محصول نهایی را دست‌کم به علت گرانی آرد افزایش نخواهد داد.

با این حال آثاریان هشدار می‌دهد: کارخانه‌های تولید ماکارونی بیشتر از این نمی‌توانند در مقابل افزایش قیمت مولفه‌های تولید مثل گلتون – کارتن و حقوق کارمندان مقاومت کنند و اگر فشارها در این مورد عوامل جانبی شدت بگیرد، قطعاً چاره‌ای جز افزایش قیمت محصول نهایی باقی نخواهد ماند هر چند که به گفته او افزایش قیمت فعلا پیش‌بینی نمی‌شود.

به این ترتیب، مصرف‌کنندگان محترم می‌توانند نسبت به باقی ماندن ماکارونی با قیمت قبلی برسر سفره‌هایشان امیدوار باشند یا دست‌کم مطئمن باشند که اگر هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرد به خاطر گرانی آرد نبوده است.

کد خبر 39630

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز