چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت 35 کالا در هفته سوم آبان ماه 86 نسبت به هفته اول این ماه افزایش یافت.

براساس بررسی رسمی یک نهاد دولتی در ارتباط با متوسط قیمت 49 قلم کالا در کشور در مدت یاد شده از بین 49 قلم کالا، بهای یک کالا بدون تغییر، 13 کالا با کاهش، 12 کالا با افزایش تا 1 درصد و 23 کالا با افزایش قیمت مواجه بوده است.

بر این اساس قیمت 35 قلم کالا رشد قیمت را تجربه کرده است.
   
 
به گزارش فارس، در گروه محصولات کشاورزی و غذایی، بیشترین کاهش قیمت را جوجه یک‌روزه گوشتی با 11 درصد نشان می‌دهد.

در این گروه بالاترین افزایش قیمت‌‌ها به ترتیب مربوط به سبوس گندم 4.9 درصد و گوجه فرنگی 4.7 درصد است.

در گروه محصولات فلزی و معدنی، سیمان خاکستری تیپ 2 فله با دو دهم درصد بیشترین میزان کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

در این هفته متوسط قیمت انواع آهن آلات اعم از تیرآهن، میلگرد و نبشی بین 4.2 درصد تا 7.6 درصد افزایش یافته است.در این مدت متوسط قیمت گوشت گوساله مخلوط و گوشت گوسفندی مخلوط به ترتیب 6 دهم درصد و 1.3درصد افزایش و قیمت گوشت مرغ 3 دهم درصد کاهش داشته است.

همچنین قیمت تخم مرغ نیز 4 دهم درصد افزایش یافته است.
در هفته مورد بررسی بهای گوجه فرنگی و پیاز ترتیب 4.7 درصد و 3.5 درصد افزایش و قیمت سیب‌زمینی 2.9 درصد کاهش داشته است.
در گروه حبوبات به‌غیر از عدس متوسط قیمت سایر کالاهای مورد بررسی پائین آمده است.

در این دوره مورد بررسی قیمت قند و شکر به ترتیب 7 دهم درصد و 1.9درصد کاهش داشته است. همچنین قیمت روغن نباتی مایع (لادن و آفتاب) 1.1 درصد و روغن نباتی جامد (حلب 5 کیلویی) 3.8 درصد افزایش یافته است.

در هفته مورد گزارش قیمت سبوس گندم، کنجاله سویا، جو داخلی، جو خارجی، ذرت داخلی و ذرت خارجی به ترتیب 4.9درصد، 2.7درصد، 2.2 درصد، 3.1 درصد، 3.9درصد و 3.6درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این هفته متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی و جوجه یکر‌وزه تخم‌گذار به ترتیب 11 درصد و 5 درصد کاهش قیمت داشته است.
همچنین این گزارش نشان می‌دهد در هفته مورد گزارش قیمت پنیر پاستوریزه 450 گرمی پگاه ثابت مانده است و بهای کره پاستوریزه صنایع شیر 100 گرمی و ماست پاستوریزه 2.5 درصد چربی به ترتیب 8 دهم درصد و 1.7درصد افزایش داشته است.

در این مدت بهای برنج پاکستانی باسماتی 1.3 درصد افزایش قیمت داشته است و  سایر انواع برنج اعم از داخلی و وارداتی درصد تغییرات افزایشی کمتر از یک درصد بوده است.

کد خبر 36587

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز