همشهری آنلاین: اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در هفته گذشته قیمت کره پاستوریزه در تهران کاهش یافت ولی بهای سایر اقلام گروه لبنیات نسبت به هفته قبل از آن ثابت بود.
در این هفته همچنین قیمت تخم مرغ بالا رفت و شانه ای 23 هزار تا 27 هزار و 500 ریال به فروش رسید. در این مدت بهای انواع برنج تغییری نداشت.

در گروه حبوب قیمت نخود و لوبیا سفید ثابت بود و بهای سایر اقلام نوسان جزیی نشان داد. خواربار فروشی های مستقر در میدان‌های زیر نظر شهرداری اقلام حبوب را در حدود کیلویی 3 هزار و 350 تا 5 هزار و 500 ریال پایین تر از قیمت انواع مشابه در فروشگاه‌های سطح شهر می فروختند.

در هفته گذشته میدان‌های زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه را که کیفیت نسبتا مناسبی داشت با نرخ‌های سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران می‌فروختند ضمن آنکه در این میدان‌ها انجیر، زردآلو،‌گلابی و گیلاس عرضه نمی‌شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای سیب گلاب تغییر نداشت و قیمت زردآلو، ‌گلابی، گیلاس و هلو افزایش یافت. اما بهای سایر اقلام کاهش پیدا کرد.

در گروه سبزی های تازه نیز قیمت سبزی های برگی ثابت بود. قیمت بادمجان و پیاز افزایش یافت ولی قیمت سایر اقلام پایین آمد.

در این هفته بهای گوشت گوسفند نسبت به هفته قبل از آن افزایش نشان داد و قیمت گوشت گاو و گوساله تغییر چندانی نداشت در ضمن بهای گوشت مرغ پایین آمد.

در هفته مورد گزارش قیمت شکر و روغن مایع ثابت بود و بهای قند، چای خارجی و روغن نباتی جامد نوسان اندکی نشان داد.

کد خبر 28798

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز