رئیس جمهوری در گفت وگو با وزرای بهداشت و ارتباطات بر تقویت بررسی‌های لازم در زمینه چگونگی و زمان بازگشایی اماکن مذهبی و نیز افزایش سرعت اینترنت تاکید کرد.

حسن روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری امروز جمعه ۵ اردیبهشت ماه در گفتگو با دکتر سعید نمکی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان که ماه بهره مندی از معنویات، مناجات و فیوضات الهی است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا با تقویت بررسی های لازم در زمینه چگونگی و زمان بازگشایی اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه، گزارشی جامع و دقیق برای تصمیم گیری در این راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

حسن روحانی افزود: بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی متبرکه و مساجد با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی از دغدغه های مهم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام شود.

رئیس جمهور با اشاره به فضای معنوی و اشتیاق مردم متدین و مومن کشور برای حضور در اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از برکات معنوی این ماه گفت: از آرزوهای بزرگ دولت بازگشایی و فعالیت اماکن مذهبی و حضور مردم در اجتماعات و مراسم های دینی است.

روحانی با تقدیر از همراهی، همکاری و تلاش جهادی محافل مذهبی و جوانان در هیات ها و مساجد در این شرایط و ارائه خدمات بهداشتی به مردم تاکید کرد: باید همچنان در اطلاع رسانی ها نسبت به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های گوناگون کسب و کار و مراکز تجمعی توجه داشه باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزیز باید توجه داشته باشند که همچنان شعار درخانه بمانیم پابرجا  بوده و تنها باید برای انجام امور ضروری اقدام به رفت و آمد داشته باشند.

روحانی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری ها با این بخش در زمینه تولید تست های آنتی بادی دستور داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و همه متخصصین کارآمد کشور ، با همراهی همه بخش ها و پس از آزمایش های دقیق به این دستاورد دست یافته و نسبت به تولید سراسری آن اقدام کنیم.

رئیس جمهور همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا گزارش دقیقی از وضعیت استان های کشور در مقابله با کرونا برای بررسی در جلسه فردای روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا و اتخاذ تصمیمات لازم و تصویب آنها در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دهد.

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این گفتگو ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، شرایط استان های کشور در این زمینه و چگونگی هماهنگی ها و تعاملات با دیگر دستگاهها در زمینه بازگشایی اصناف و کسب و کارها، افزود: کمیته ای برای بررسی چگونگی بازگشایی اماکن مذهبی تشکیل و گزارش آن به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری در زمینه توسعه دولت الکترونیک هستند

 رئیس‌جمهوری با تقدیر از تلاش‌های همه کارکنان و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای توسعه و کارآمدی دولت الکترونیک در کشور، بر ضرورت بیش از پیش همکاری همه دستگاه ها در گسترش این امکان تاکید کرد.

 حسن روحانی همچنین  امروز جمعه در گفت‌وگو با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها موظف به همکاری بیش از پیش در زمینه توسعه دولت الکترونیک در کشور هستند، گفت: توسعه دولت الکترونیک نیازی حیاتی برای کشور بوده و هر روز ضرورت نیاز به آن در فعالیت دستگاه‌های گوناگون قابل مشاهده است. 

وی با اشاره به لزوم تلاش برای توسعه همه جانبه دولت الکترونیک در سراسر کشور، پرداخت ۱۷ میلیون فقره وام بدون حتی یک مراجعه حضوری به بانک‌ها را آزمون بزرگ کارآمدی دولت الکترونیک و آماده بودن زیرسخت‌ها عنوان کرد.

رئیس‌جمهوری افزایش سرعت اینترنت را موضوعی حائز اهمیت برشمرد و اظهار داشت: ‌امروز زندگی مردم با فضای مجازی درهم تنیده است و باید در این راستا اهتمام لازم را داشته باشیم.

وزیر ارتباطات نیز در این گفت‌وگو گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده و در حال پیگیری در راستای توسعه زیرساخت‌ها برای کارآمدتر شدن دولت الکترونیک، افزایش سرعت اینترنت و افزایش ارائه خدمات به مردم در این حوزه ارائه کرد. 

کد خبر 504517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 0
    تمام کسب و کارها رو آزاد گذاشته بعد میگه شعار در خانه می مانیم هنوز پابرجاست!
  • US ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    کشور ما 80 میلیون جمعیت دارد پس وام چطور شامل 17 میلیون نفر گردیده غیر از این است که بی عدالتی در دادن یارانه به قشر کارمند و کارگر و بازنشسته صورت گرفته و نا جوانمردانه اسامی خیلی ها خط ز ده شده
    • محمود IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      17 میلیون خانواده
  • حسن اکبری IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    بی عدالتی حرف اول میزنه