برخی رسانه‌ها از ظهر امروز در فضای مجازی به نقل از یکی از مسئولان سازمان سنجش پزشکی خبری منتشر کردند مبنی بر این که دانشگاه‌های علوم پزشکی بعد از ماه رمضان بازگشایی می‌شوند. اما از همان دقایق ابتدایی انتشار خبر، واکنش‌های متفاوتی نسبت به صحت آن از طرف برخی مسئولان آموزش عالی مطرح شد.

امتحان - دانشگاه - مدرسه - کنکور - آموزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره خبر بازگشایی کلاس‌های درس پس از ماه مبارک رمضان گفت: در صورت مساعد بودن شرایط و فراهم آمدن امکان برگزاری کلاس رفع اشکال برای دروسی که الان آموزش آنها به شکل مجازی برگزار می‌شود و همچنین ارائه دروس عملی در بازه زمانی بعد از ماه مبارک رمضان تا آخر تیرماه، آزمون‌های پایان ترم از تاریخ اول تا ۱۵ مرداد برگزار خواهند شد.

دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم نیز در خصوص آخرین تصمیم وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه مبارک رمضان  اظهار کرد: تا امروز تصمیم جدیدی در مجموعه وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه های زیرمجموعه ما بعد از ماه مبارک رمضان گرفته نشده است و فعلا تصمیمات قبلی قابل اجرا خواهد بود.

وی تاکید کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیازمند تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست و وزارت علوم در این زمینه تابع تصمیمات این ستاد خواهد بود.

در تازه ترین واکنش نسبت به خبر نادرست بازگشایی کلاس‌های دانشگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان، دکتر علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز در واکنش به این خبر گفت: پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده است که این پیشنهادات پس از تایید در ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی خواهند شد.

دکتر حق دوست با تاکید بر اینکه همه تصمیمات ارائه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی پس از تایید ستاد ملی کرونا قابلیت اجرا خواهد داشت، گفت: در خصوص اخبار مطرح شده در مورد وضعیت آموزشی ترم جاری دانشگاه‌های علوم پزشکی باید تاکید کرد پیشنهادهایی در این خصوص در جلسات متعدد کارشناسی که با حضور مدیران حوزه ستادی وزارت بهداشت و معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، ارائه و همچنین پیشنهادات گروه های مختلف دانشجویی نیز دریافت شد و هم اکنون جمع‌بندی این پیشنهاد آماده ارائه به ستاد ملی کروناست.

وی افزود: در حال حاضر آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی با تمام قوت و با به کارگیری تکنولوژی های پیشرفته آموزشی برای دروس تئوری به صورت الکترونیک و برای دوره های کارآموزی و کارورزی در مقاطع تخصصی فوق تخصصی با حضور فراگیران در بخش‌های بالینی با جدیت ادامه دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: اولویت در ارائه آموزش‌ها حفظ کیفیت و استفاده حداکثری از فرصت زمانی موجود برای به پیش بردن اهداف آموزشی به بهترین وجه ممکن است و تلاش می شود با کمترین آسیب ترم جاری را به پایان برده و آزمون های پایان ترم و آزمون های کشوری و ملی در اولویت در اولین فرصت ممکن و پس از تایید ستاد ملی کرونا برگزار شود.

کد خبر 504138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    4 1
    ببخشید، اما گروه دانشجویان را تنها کسانی که کلاس دارند، تشکیل نمی دهند. متاسفانه ما در اجرای پایان نامه خود با مشکلاتی روبرو شده ایم و اساتیدمان هم پاسخگو نیستند. ای کاش اعلام میکردند دانشگاه برای دانشجویان مقطع دکترا که قرار است دفاع کنند، باز است. این طوری اساتید محترم حتما پاسخگو خواهند بود. هم چنین برای مصرف اینرتنت هم باید هزینه گزاف پرداخت کنیم که البته در زان باز بودن دانشگاه، استفاده از اینترنت برای ما رایگان بود.
  • مسعود IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    76 0
    بیماری کرونا نشان دا چقدر مسئولین از قبل آمادگی بستن مرکز علمی و دانشگاهی بودند وقتی بیسواد باشی تصمیمات هم که می گیری از همین امر ناشی میشه
  • مریم FR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 5
    دانشجویان مقطع دکتری اکثر اتاقهای تک نفره دارند که مشکلی ایجاد نمی کنند و اینکه همه مشاغل و ارگانها باز باشند فقط دانشگاه تعطیل باشد به ضرر دانشجو است که از همه چیز برنامه های زندگیش عقب می افتد
  • علیرضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 3
    باز کنین دانشگاه رو آقا،مثل همه جا که باید رعایت کنیم اینجام میکنیم عملا داریم از زندگی میوفتیم با این تعطیلی و بلاتکلیفی