همشهری آنلاین: نیازی به متوقف‌کردن ورزش حین بارداری نیست، اما دکتر شما باید از ورزش‌های شما اطلاع داشته باشد و انجام آن را تایید کند

به خصوص اگر پیش از بارداری ورزش نمی‌کرده‌اید و اکنون قصد دارید ورزش را شروع کنید، با دکترتان صحبت کنید.

در مورد ورزش در حین بارداری به این توصیه‌ها عمل کنید:

  • ورزش‌های کگل (Kegel exercises) (برای تقویت عضلات کف لگن)، شنا، پیاده‌روی و یوگا تحت نظارت پزشک معمولا بی‌خطر است.
  • دوچرخه‌سواری معمولا بی‌خطر است، اما باید مراقب افتادن باشید.
  • اهسته‌دویدن،دویدن و ورزش‌های آئروبیک در صورتی که پیش از بارداری به طور مرتب آنها را انجام می‌داده‌اید، مجاز هستند.
  • از اسکی و اسب‌سواری پرهیز کنید.
  • بدون توجه به نوع ورزشی که انجام می‌دهید، از گرمای مفرط پرهیز کنید. و اگر سرعت ضربان قلب شما بیش از حد بالا  رفت (بیش از 140 ضربه در دقیقه)، ورزش را متوقف کنید.
  • همچنین اگر دچار خونریزی واژنی، سرگیجه، احساس سیاهی‌ رفتن چشم‌ها، تنگ‌نفس، انقباضات رحمی یا احساس تهوع هستید، ورزش را قطع کنید.

HealthDay News, 29 Apr., 2008

کد خبر 50363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار