محمدرضا منصوریان: یک سال از آخرین حضور ناموفق و تلخکامی های ایران در میدان جهانی بوداپست مجارستان گذشت تا نسلی تأثیرگذار و مصمم از همین قشر بار دیگر روح واقعی خود را به دست آورده و دست به افتخارآفرینی بزند.

کشتی ایران در میدان جهانی کوانگ جو نمره قبولی گرفت و نشان داد که سیر صعودی آغاز شده است، منتهی برای رسیدن به درجات بالاتر و توفیق کامل باید همبستگی بهتر و بیشتری داشت.

باید برنامه ریزی ها را بهتر کرد. باید توانایی ها را بالاتر برد و باید برنامه های مدون و اصولی تری را مدنظر قرار داد.در چین هیچ قهرمانی بی انگیزه نبود، هیچ کشتی گیری نزول فنی نداشت و هیچکس از روحیه و بدنسازی و تاکتیک کم نیاورد و همه دست از غرور و ادعا برداشته و تنها به موفقیت و اعتلای کشور عزیزشان ایران فکر می کردند.

امروز باید غرور را کنار گذاشت و از سیستم و ساختار جدید کشتی حمایت کرد. مجموعه ای که نگاهشان ملی است و در گذشته نیز امتحان خود را به خوبی پس داده اند.میدان کوانگ جو گام اول بود، و این مجموعه که هرکدام به درستی در جایگاه خود قرار گرفته اند اگر به باور و اعتماد بیشتری برسند، مطمئناً می توان به انتظار روزها و سال های درخشان تری در کشتی نشست. تیم ایران درحالی در مسابقه های جهانی چین با یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز بعد از تیم روسیه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت که استحقاق قهرمانی هم داشت اگر ....

نقره بذری و برنز یزدانی
تیم کشتی آزاد ایران که در اولین روز مسابقه های جهانی چین با مدال طلای مراد محمدی در وزن 60کیلوگرم نمایش خوبی داشت در دومین روز هم صاحب یک مدال نقره و یک برنز شد. علی اصغر بذری در وزن 74 کیلوگرم مدال نقره گرفت و رضا یزدانی در وزن 84 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

کشتی گیر مازندرانی تیم ایران علی اصغر بذری بعد از یک دور استراحت در دور دوم به خوبی و با تسلط شاپیف از قزاقستان را شکست داد و متعاقب آن با پیروزی مقابل اشتفان گئورگیتا از رومانی به مرحله نیمه نهایی رسید که در این مرحله هم با غلبه بر باتریس لاو از آمریکا به فینال رسید. بذری در فینال کشتی خوبی با حریف اوکراینی خود نگرفت و با قبول شکست مقابل این کشتی گیر به مدال نقره قناعت کرد.در وزن 84 کیلوگرم رضا یزدانی در اولین سال حضور در مسابقه های جهانی یک مدال برنز با ارزش به دست آورد.

 او بعد از آن که کشتی گیری از آفریقای جنوبی را مغلوب کرد در دور دوم به ساجیدساچیداوف روسی باخت که با رسیدن ساچیداوف به فینال او شانس کسب مدال برنز را پیدا کرد. یزدانی در این مسیر به خوبی کشتی گیران کانادا و اوکراین را شکست داد و مدال برنز جهان را از آن خود کرد. نماینده سوم ما در روز دوم مسعود مصطفی جوکار در وزن 66 کیلوگرم بود که فقط دوبار به روی تشک آمد. او کشتی گیری گمنام از جزایر پالائو را مغلوب کرد و بعد از آن هم به اسپریدوئوف قزاقستانی باخت. به دلیل شکست کشتی گیر قزاق، جوکار هم از جدول مسابقات کنار رفت.در پیکارهای روز دوم شکست بوایسیار سایتیف نابغه کشتی  روسیه مقابل نانیف بلغاری در وزن 74 کیلوگرم مهم ترین حادثه بود.

برنز معصومی در سنگین وزن
در آخرین روز مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی جهان دو سنگین وزن کشتی ایران علیرضا حیدری و فردین معصومی تیم کشتی آمریکا را ناکام کردند. حیدری در مبارزات وزن 96 کیلوگرم کورمایر آمریکایی را برد و خود در دور بعد به گوتشلیدزه گرجستانی باخت تا سند حذف کورمایر صادر شود.

فردین معصومی هم در وزن 120 کیلوگرم در دور سوم برابر تولی تامپسون آمریکایی دستش بالا رفت و سپس برابر کورماگمدکور ماگمداوف روسی بازنده شد تا با حذف دومین آمریکایی عنوان نایب قهرمانی ایران در رقابت های جهانی مسجل شود.معصومی در دوره های اول و دوم کشتی گیران رومانی و قزاقستان  را برده بود. او برای کسب مدال برنز جهان با حریف مغولی دیدار کرد که در دو تایم پی درپی او را شکست داد و صاحب اولین مدال جهانی خود شد.حیدری نیز در دیدار رده بندی در جدال با روسلان شیخ اوف از بیلوروس درحالی که کشتی را برده بود در 10 ثانیه پایانی وقت سوم دچار اشتباه شد و مسابقه را واگذار کرد. قهرمان سابق جهان پیش از این کشتی، کورپیاکوف از قرقیزستان را مغلوب کرده بود.

رده بندی تیمی کشتی آزاد
۱ - روسیه با 51 امتیاز، 2- ایران با 44 امتیاز، 3- آمریکا با 35 امتیاز، 4- اوکراین با 33 امتیاز، 5- ازبکستان با 32 امتیاز، 6- گرجستان با 32 امتیاز، 7- بلاروس با 23 امتیاز، 8- بلغارستان با 22 امتیاز، 9- کوبا با 18 امتیاز، 10-  آذربایجان با 16 امتیاز.

کد خبر 5029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز