دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی اصغرمحمدی: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعتبارات لازم برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

علی عباسپور تهرانی‌فرد در این باره گفت: این قانون سال گذشته برای اجرا به دولت ابلاغ شد. همزمانی ابلاغ این قانون با تقدیم لایحه بودجه سال 87 از سوی دولت، چون اعتباری برای آن دیده نشده بود، مجلس اعتبار لازم برای اجرای این قانون اختصاص داد.

گفتنی است یکی از درخواست‌های فرهنگیان، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری است.به گفته وی، مجلس معتقد است فرهنگیان نباید دغدغه معیشتی داشته باشند؛ به همین دلیل تاکید بر عملیاتی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 87 است.

داستان تکراری کسری بودجه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در باره ادامه روند کسری بودجه آموزش و پرورش گفت: باید تکلیف این وزارتخانه با کسری بودجه روشن شود.

با توجه به افزایش حقوق و ارتقای شغلی و هزینه‌های دیگر مثل افزایش و راه‌اندازی امور تربیتی و  استخدام ۱۰ هزار نیروی جدید، می‌توان انتظار کسری بودجه را داشت.عباسپور تهرانی‌فرد افزود: دولت با پرداخت 537 میلیارد تومان از کسری بودجه آموزش و پرورش موافقت کرده  ولی اختصاص این مبلغ تاکنون به‌طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

وی از ارائه طرح  2 فوریتی دیگری برای تامین کسری بودجه آموزش و پرورش در سال 86 خبر داد. محل تامین اعتبار این طرح نیز درآمدهای مازاد شرکت نفت اعلام شده است.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، پرداخت این میزان از کسری بودجه آموزش و پرورش نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش دچار کسری بودجه است، اما تمام کسری هنوز پرداخت نشده است. این وزارتخانه اکنون با حدود یک هزار و 500 تا 2 هزار میلیارد تومان کسری مواجه است.

دولت کسری بودجه آموزش و پرورش را باور کند

وزیر آموزش و پرورش هم در باره کسری این وزارتخانه گفت: با وجود تصویب بودجه 87 آموزش و پرورش باز هم 2000 میلیارد تومان کسری بودجه دارد. علیرضا علی احمدی در مراسم افتتاح یک هنرستان در مشهد گفت: علاوه بر 1350 میلیارد تومان کسری که در سال 86 وجود داشت 2000 میلیارد تومان افزون بر بودجه مصوب مجلس در سال‌جاری کسری بودجه داریم.به گفته وی، نرخ پرداخت‌های دولت هشتم به فرهنگیان 218 هزار تومان بوده و این در حالی است که در نیمه اول سال 86 این مبلغ به 427 هزار تومان رسیده است.

روزمرگی آموزش و پرورش

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش با کسری بودجه امکان برنامه‌‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت ندارد. اکنون این دستگاه عظیم دچار روزمرگی شده است که این موضوع صلاح آموزش و پرورش نیست. وی افزود: باید به مدیریت وزارت آموزش و پرورش فرصت داده شود که بتواند برنامه بلندمدت طراحی و برای آن اقدام کند اما کسری بودجه و عدم‌باور دولت نسبت به کسری آموزش و پرورش باعث می‌شود که آموزش و پرورش در عمل با مشکل مواجه شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مشکل کسری‌های آموزش و پرورش باعث می‌شود که مدیریت کلان و روسای سازمان‌های آموزش و پرورش، تمام توان خود را صرف رفع و رجوع مطالبات معلمان کنند و فرصت مناسب برای برنامه‌ریزی مطلوب برای آموزش و پرورش را از دست دهند.

کد خبر 50251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز