یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: منچستریونایتد در حساس‌ترین بازی فصل لیگ برتر، در زمین چلسی با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد تا ابهام درباره سرنوشت قهرمانی این فصل به اوج برسد.

حالا هر دو تیم ۸۱ امتیازی هستند و هرچند منچستریونایتد فعلاً به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول ایستاده اما در ۲ بازی باقیمانده حق کوچکترین اشتباهی را ندارد. مردان فرگوسن  در ادامه مسیر، ابتدا میزبان وستهم و سپس میهمان ویگان هستند، در حالی که چلسی ابتدا میهمان نیوکاسل و در روز آخر میزبان بولتون خواهد بود.

چلسی که از ابتدای فصل با فاصله نسبتاً زیادی نسبت به  آرسنال و منچستریونایتد در رده سوم قرار داشت، تسلیم نشد و مزد این استقامت را با هم‌امتیاز شدن با صدرنشین در آستانه ۲ هفته به پایان مسابقات گرفت.

این روحیه تسلیم‌ناپذیری که به نوعی میراث دوران مربیگری مورینیو به شمار می‌رود، در این بازی هم برگ برنده چلسی بود. این در حالی است که لمپارد، یکی از مردان کلیدی این تیم به دلیل درگذشت  مادرش در این بازی غایب بود.

البته سرالکس فرگوسن هم در به‌وجود آمدن این سناریو نقش بزرگی داشت. سرمربی باتجربه یونایتد، با  استراحت دادن به رونالدو و توز، ۲ گلزن برتر تیمش در آستانه بازی برگشت مقابل بارسلونا، ریسک بزرگی انجام داد که بهای سنگینی برای آن پرداخت کرد و ممکن است منجر به از دست رفتن قهرمانی شود.

چلسی از دقیقه نخست تیم برتر میدان بود، ولی مجبور شد اکثر دقایق نیمه دوم را برای کسب برتری دوباره مقابل بهترین سازمان دفاعی لیگ و جبران یک اشتباه مرگبار تلاش کند.

گل اول چلسی که با زحمت بسیار و با ضربه سر بالاک در دقیقه ۴۵ به دست آمد، با پاس به عقب اشتباه کاروالیو، بهترین مدافع این تیم که در میانه راه توسط رونی قطع شد، بر باد رفت. اما ۴ دقیقه به  پایان بازی، بالاک با خونسردی توانست پنالتی سرنوشت‌ساز تیمش را برخلاف جهت حرکت فان‌درسار وارد دروازه کند.

منچستریونایتد در حالی قدم به استمفوردبریج گذاشت که با نیمکت‌نشینی رونالدو، توز، هارگریوز و اورا به نظر می‌رسید که به نتیجه تساوی هم راضی است. در دقیقه هشتم، مصدومیت شدید ویدیچ که به دلیل برخورد زانوی دروگبا به صورت او به‌وجود آمد، این تیم را به‌ویژه در مقابله با بازی هوایی چلسی ضعیف‌تر کرد و میزبان از همین نقطه به گل اول رسید.

اما رونی در حالی که به نظر می‌رسید دیگر توان ادامه بازی را ندارد، فرصت بادآورده تیمش را تبدیل به گل کرد و دقایقی بعد جایش را به رونالدو داد.

گرانت پس از  این گل آنلکا را وارد زمین کرد و اسین به دفاع راست رفت تا آرایش تیمش به ۲-۴-۴ تغییر کند، هرچند به دلیل نفوذ گوش‌ها، این روش به ۴-۲-۴ هم تبدیل می‌شد. ورود  شوچنکو، آخرین حربه سرمربی چلسی برای رسیدن به گل پیروزی بود.

سرانجام پس از چند صحنه مشکوک در محوطه جریمه، کمک‌داور بازی تشخیص داد که سانتر اسین به دست کریک برخورد  کرده و اعلام پنالتی کرد. یونایتد در دقایق کوتاه باقیمانده برای فرار از شکست تلاش زیادی داشت، ولی یک بار اشلی‌کول و  بار دیگر شوچنکو توپ را از روی خط دروازه دفع کردند تا چلسی به ۳ امتیاز بازی برسد.

سرالکس فرگوسن در پایان بازی، اعتراض شدیدی به پنالتی دقایق پایانی چلسی داشت و گفت: «این یک تصمیم مهم بود که به  قیمت شکست ما تمام شد. در چنین مسابقه مهمی، گرفتن پنالتی برای چنین صحنه‌ای، آن هم با اعلام کمک داور، کاملاً بدبینانه است. توپ به دست کریک خورد، ولی او نمی‌توانست خودش را از مسیر توپ خارج کند. او توپ را بالای شانه‌ها یا سرش نبرد  و به هر حال توپ مستقیم به سمت ریو فردیناند می‌رفت. داور باید متوجه این موضوع می‌شد. قبل از آن، دقایقی پس از ورود رونالدو، بالاک او را گرفت و تقریباً به زمین انداخت که کاملاً پنالتی بود.»

جالب اینکه این اولین پنالتی بود که در این فصل به زیان منچستریونایتد اعلام می‌شد.

در سوی مقابل، گرانت این را یک مسابقه هیجان‌انگیز نامید که امیدهای قهرمانی تیمش را زنده کرد: «این تیم شخصیت بالایی دارد و امروز به خوبی بازی کرد. ما در استمفوردبریج ابتدا آرسنال و حالا منچستریونایتد را بردیم و لازم است که در ۲ بازی باقیمانده  هم پیروز شویم.»

او درباره شانس قهرمانی تیمش که مستلزم امتیاز دادن منچستریونایتد است، اضافه کرد: «حالا فشار روی آنهاست. بردن ۲ بازی وقتی تحت فشار هستید، کار آسانی نیست. امیدوارم که در پایان فصل، ما تیم خوشحال باشیم.»

کد خبر 50110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز