ابهامات مالی فراوانی از سال‌های گذشه تا کنون در باشگاه استقلال وجود دارد که هیچ شفاف سازی درباره آنها و دخل و خرج‌های انجام شده به ویژه در بحث ارزی صورت نگرفته است. فرهاد مجیدی هم چند وقت پیش از قوه قضاییه خواست تا در راستای مبارزه با فسادهای مالی و اقتصادی به پرونده باشگاه استقلال هم ورود کند و بخشی از مستندات و مدارک را در گوشی موبایلش دارد!

دلار

به گزارش همشهری آنلاین  اول تابستان ۹۸ و درست در بحبوحه نقل و انتقالات بود که خبر رسید باشگاه استقلال برای فرار  از محرومیت و بسته شدن پنجره های نقل و انتقالاتی اش باید ۴۳۰ هزار دلار به پروپیچ مهاجم کرواتی که در لیگ پانزدهم از لیگ آلبانی با قراردادی ۲ ساله جذب شد و برای لیگ شانزدهم توسط علیرضا منصوریان در لیست مازاد قرار گرفت پرداخت کند.

مدیران وقت باشگاه یعنی امیر حسین فتحی و علی خطیر دست به کار شدند و در نهایت طبق اعلام مدیر عامل وقت استقلال با کمک وزارت ورزش و وزارت امورخارجه مبلغی در حدود ۴۲۰ هزار دلار به سفارت ایران در زاگرب پایتخت کرواسی انتقال داده شد تا به به پروپیچ پرداخت شود. از آن طرف رایزنی های باشگاه و فدراسیون فوتبال  برای پرداخت طلب این بازیکن کروات از محل مطالبات باشگاه در فیفا نتیجه داد و  در نتیجه ۴۲۰ هزار دلار انتقال داده شده به اروپا دست نخورده جای خودش باقی ماند. مبلغی که مدیران باشگاه اعلام کردند برای خرید قطعی آیاندا پاتوسی کنار گذاشته بودند که حدو ۵۵۰ هزار دلار آب می خورد اما این ستاره اهل افریقای جنوبی در نهایت راهی بن یاسی امارات شد.  

از تیر ماه پارسال که این پول به کرواسی منتقل شد تا به امروز دیگر هیچ خبری درباره سرنوشت آن  دردسترس نیست! مدیران فعلی و سابق استقلال که نشان داده اند دست شان در منتشر  و رو کردن مدارک و اسناد خوب کار می کند تا کنون حتی شفاهی هم اشاره ای به  سرنوشت این پول نداشته و خبر و گزارشی درباره آن منتشر نکرده اند! پولی که مشخص است نه صرف پرداخت بدهی های خارجی انباشته شده و نه به به بازیکنان و مربیان خارجی پرداخت شده است تا مدام تهدید به فسخ یک طرفه قرارداد نکنند!  

انگار ۴۲۰ هزار دلار باشگاه استقلال در اروپا و کشور کرواسی گم شده است و اصلا چنین پولی از ابتدا وجود نداشته است که هیچ کدام از مدیران اشاره ای به آن ندارد. حتی برای پرداخت پول آندره آ استراماچونی هم باشگاه از این طرف و آن طرف از جمله بانک مرکزی و از طریق اسماعیل خلیل زاده پول قرض کرد تا توانست طلب حدودا ۴۰۰ هزار دلار او را پرداخت کند. این موضوع یعنی انتقال پول از ایران به ایتالیا نشان می دهد باشگاه آن موقع هیچ پولی در کرواسی نداشته است! حالا سوال اینجا است که آن ۴۲۰ هزار دلار چه شد و کجا رفت؟  

درباره دیگر درآمد های ارزی استقلال هم هیچ شفاف سازی صورت نگرفته است. چند صد هزار دلار هایی که با فروش الهیار صیادمنش، آیاندا پاتوسی، امید نورافکن و مجید حسینی کسب شد و جمع سرانگشتی آنها از ۲ میلیون دلار هم فراتر می رود. به اینها درآمد های ارزی که از فیفا و ای اف سی گرفته شد و میلیار ها دلار درآمد های سالیانه باشگاه از اسپانسر را هم اضافه کنید. اگر حساب باشگاه پر نباشد دست کم نباید این حجم از بدهی هم باقی بماند یا برای رفتن به امارات و قطر  و ارقامی در حدود ۵-۶ میلیارد تومان کاسه گدایی سمت به قول معروف افراد سرمایه دار بگیرد. احمد سعادتمند بهتر است در اولین گام درآمد ها و هزینه های ارزی باشگاه را شفاف سازی کند یا حداقل بگوید طبق اسناد مالی موجود ۴۲۰ هزار دلاری که به کرواسی رفت و به پروپیچ پرداخت نشد کجا است و اگر هزینه شده چطور بوده و در جیب چه کسی رفته است؟       

کد خبر 500740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha